• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Sissela: Du kan ju dessutom påminna dem om HSL; du som patient SKALL informeras om allting och det är DU som bestämmer utifrån den information du får.

Hade jag som psykolog bemött mina patienter/klienter på det viset så hade jag nog inte fått behålla min legitimation så särdeles länge, men läkarna verkar få göra lite som de vill. *muttrar-och-morrar*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2442
    HSL är Hälso- och sjukvårdlagen och gäller ALLA som håller på med hälso- och sjukvård. De MÅSTE ge dig insyn i din egen behandling, så enkelt är det. Och nu hittar jag naturligtvis ingen bra länk till dig, skyller på att jag är alldeles nyvaken.
    Rota runt och leta info; jag jobbar själv inom HSL och är mycket medveten om min skyldighet att förankra all behandling hos klienten. Skulle aldrig komma på tanken att köra över dem så där.

Fast hur du rent praktiskt ska göra är väl en svårare fråga, de verkar ju mer än lovligt knäppa på det stället.

Du kan inte säga vilken stad det är heller?
    Vi funderar på att dra vidare till Carlanderska i Gbg framöver; inboxa mig om det är dem iaf.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, LillaD.
    Din blogg kan jag tyvärr inte se, men det dålig trådupplevelse låter ju inte bra.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2450
    Jo, det var jag. Fast har inte gått vidare ännu; avvaktar utredning på Sahlgrenska i slutet på månaden. Återigen tack för uppgifterna.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2453
    Nä, jag har väntat och väntat.. Sambon ringde och skällde på dem i veckan och då lossnade det äntligen. Tror nog inte att de hittar något, men man vet ju aldrig. Skall se om jag kan få igenom att de kollar TNF-alfa etc iaf.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Grattis, mamarazzi. Och det ÄR en bra siffra, sluta surfa på skräpsidor. *förmanar*

*vinkar-till-alla* Har varit på gymet och ska nu ta en snabbdusch innan maten *hungrig*

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Cia: Schizofren livmoder.

bp: Klart att det kommer att gå bra även utan nupp/kub.

mammelutten: Vad roligt.

iske: Grattis. Vad härligt.

Bling: Skönt att mannen mår bättre och att du fått hem honom igen.

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8