• StoraD

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Åh det var det lilla! så du har inte gjort ngn mf-utredningen än alltså? Nej, för det tror jag inte Dr M gör, utan jag gick till honom med en färdig utredning som visade att "ingenting var fel" - och då gick han med på att behandla mig.

Hoppas du får en bra utredning, även om detta med immunologiska faktorer är tydligen mkt svårmätbart. Dr M verkar inte tycka det är lönt att mäta, utan visar landstingets vanliga utredning ingenting, så behandlar han alltid med blodförtunnande (innohep). Så även om de inte hittar ngt så ska du inte misströsta!

• StoraD

haha, alltså så dålig var inte min trådupplevelse det var bara en gräddfilare som irriterade mig lite!

• StoraD

ja, usch och fy för gräddfilare.

Jag har inte kollat TNF-alfa, men jag pratade med Dr M om det. Han menade att det var ett svårt prov eftersom det kan variera väldigt mkt, t.ex. om man har en infektion i kroppen, även om det bara är en liten, så kan det skjuta i höjden. Det är alltså ett ganska opålitligt mått, enligt honom! (andra säger säkert annorlunda, jag vet att Dr B använder det). Men som sagt, eftersom han ger innohep oavsett så var det ju inte nödvändigt med en massa prover, så jag brydde mig inte om att fördjupa mig i det!

Jag har inte hört ngt om Sahlgrenskas utredningar måste jag säga (men jobbigt att du fick vänta!!). Den jag gjorde på RMC var enligt Dr M fullt tillräcklig, men jag upplevde den som ganska begränsad. Jobbigast var att jag inte fick ngn uppföljning. Jag hade ett möte, då hade jag med mig finesssans lista, och pratade med läkaren kring den. Han var åtminstone bra i det att han gick igenom proverna med mig, och motiverade varför han inte ville ta dem. Sen fick jag lämna prover - och det var allt. Jag ringde och fick mina resultat och sjuksköterskan sa "uppenbarligen är ngt fel, men vi kan inte hitta det, sådan är läkarvetenskapen ibland" JAg var ju såklart helt knäckt!

Men sen när jag fick kontakt m Dr M (via denna tråd) och han sa att utredningen var tillräcklig, och att innohep inte ger biverkningar och därför går bra att behandla med, så kändes det ju mkt bättre. Sedan tog det över ett år innan jag plussade för fjärde gången.

OJ så långt det blev!

BettanB skrev 2009-03-01 21:51:11 följande:
    Svar på #2453Nä, jag har väntat och väntat.. Sambon ringde och skällde på dem i veckan och då lossnade det äntligen. Tror nog inte att de hittar något, men man vet ju aldrig. Skall se om jag kan få igenom att de kollar TNF-alfa etc iaf.
  • StoraD

HURRA mamarazzi! så underbart skönt! grattis gumman!

tack för alla snälla välkomningsord *rörd*

johsjo: jag och maken har gjort kromosomprov, det är ett enkelt blodprov som ger svar på ca 1 månad.

Ja BP, du ser faktiskt lite kriminell ut på din bild! du får skaffa en bild nu, ngn söt!

så härligt det låter a80! så tapper du har varit med jobb + tenta! jag är mkt imponerad vännen!

*kramar och pussar tillbaka på cia + hennes två krabater*

kramar på er alla!

• StoraD

hej på er!

ja du mamarazzi, jag säger som de andra! det där får du bara släppa! var nu en glad gravid tösabit istället! Hur mår du annars?

Hej söta Bling! Hur är det med er? nu är makens behandling slut väl?

Fin bild BP!

Ang KUB/NUPP så vet jag inte hur det är i skåne, men mamarazzi hade visst bättre koll! På CURA där jag går (där min bm är) så är det gratis för alla. Jag valde dock att inte göra KUB/NUPP, så jag har tackat nej till det.

Oj mammelutten, jag håller verkligen tummarna för dig nu!

Hur mår sötaste Cia?

Krusbär, har du börjat synas gumman? men du försöker vara hemlig på jobbet, visst var det så?

• StoraD

Cia: om du med vettiga tider menar HELA tiden så är det så! jag kan verkligen inte hålla ögonen öppna... har precis sovit tre timmar i fåtöljen på kontoret... ingen ordning alls på mig numera!

• StoraD

Bling: ååh så glad jag blir att din man är på bättringsvägen! Nu kommer det bara gå uppför efter detta, du vet - det finns ingen natt som inte har en gryning - och nu är ni på gång söt!
    Jag tänker på er inför den 11:e.

Krusbär: ja, alltså jag tycker inte det syns men mina två kollegor som vet om detta, säger att det gör det. Jag är ju rätt så liten (154 cm) så kanske syns det tidigare om man är kort? Men jag är bara i vecka 12+ så än är det ju egentligen alldeles för tidigt. Det är ju bara luft om ngt! Jag har sett lite bilder i en gravidbok, och i v. 18-20 verkar det börja synas för de flesta.

Åh det är ju ändå snart det är rutin-UL! Hur känns det? Känner du dig ok?

• StoraD

Tack jazzy, ja... jag har hållit väldigt låg profil om det. Men äntligen; nästan 14 månader efter missfall nr 3 kom plus nr 4. Nu är jag i v. 12+ och på måndag ska jag göra UL. Ser det bra ut då så ska jag börja glädja mig lite tror jag, hoppas jag. Vi får se. Hjälp, jag får panik när jag tänker på det! *tänker snabbt på annat!*

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8