ja, usch och fy för gräddfilare.
Jag har inte kollat TNF-alfa, men jag pratade med Dr M om det. Han menade att det var ett svårt prov eftersom det kan variera väldigt mkt, t.ex. om man har en infektion i kroppen, även om det bara är en liten, så kan det skjuta i höjden. Det är alltså ett ganska opålitligt mått, enligt honom! (andra säger säkert annorlunda, jag vet att Dr B använder det). Men som sagt, eftersom han ger innohep oavsett så var det ju inte nödvändigt med en massa prover, så jag brydde mig inte om att fördjupa mig i det!
Jag har inte hört ngt om Sahlgrenskas utredningar måste jag säga (men jobbigt att du fick vänta!!). Den jag gjorde på RMC var enligt Dr M fullt tillräcklig, men jag upplevde den som ganska begränsad. Jobbigast var att jag inte fick ngn uppföljning. Jag hade ett möte, då hade jag med mig finesssans lista, och pratade med läkaren kring den. Han var åtminstone bra i det att han gick igenom proverna med mig, och motiverade varför han inte ville ta dem. Sen fick jag lämna prover - och det var allt. Jag ringde och fick mina resultat och sjuksköterskan sa "uppenbarligen är ngt fel, men vi kan inte hitta det, sådan är läkarvetenskapen ibland" JAg var ju såklart helt knäckt!
Men sen när jag fick kontakt m Dr M (via denna tråd) och han sa att utredningen var tillräcklig, och att innohep inte ger biverkningar och därför går bra att behandla med, så kändes det ju mkt bättre. Sedan tog det över ett år innan jag plussade för fjärde gången.
OJ så långt det blev!
BettanB skrev 2009-03-01 21:51:11 följande:
Svar på #2453Nä, jag har väntat och väntat.. Sambon ringde och skällde på dem i veckan och då lossnade det äntligen. Tror nog inte att de hittar något, men man vet ju aldrig. Skall se om jag kan få igenom att de kollar TNF-alfa etc iaf.