• Poppy Lee

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Finesssan: aha , ja, jag förstår att det känns deppigt. Man får ju ofta kämpa rejält i början för att få amningen att funka, och då känns det trist att sluta när det äntligen funkar! Har du klarat stoppet kroppsligen? Ingen stockning eller andra otrevligheter?

Men Vida är rätt stor nu va, hur gammal är hon exakt? Minns att jag ammade tills A var 9 månader, då var jag rejält less faktiskt. A hade nog gärna fortsatt att amma i flera år till

• Poppy Lee

Ahhh... var inne i ditt fotogalleri och kollade in lilltjejen, vad söt hon är! Rent objektivt jättesöt faktiskt.

• Poppy Lee

Finessan: ja, men då har du ju ammat ett tag iaf, många (de flesta?) slutar ju vid sex månader. Skönt att stoppet gick bra också!

MizzT: glömde att gratta till lyckat r-UL - och vad kul att ni väntar en liten tös! Inget fel med killar heller såklart. Har ni börjat fundera på namn än förresten?

• Poppy Lee

GOTT NYTT ÅR! Nu firar vi av detta "skitår" som Littorin uttryckt det - bort med dumma 2008 och fram för det ypperliga 2009!!!

• Poppy Lee

Hej alla och god fortsätttning på det nya året!

Välkommen tillbaka Cia, hade ni det skönt i värmen?

Jag kämpar också med vikten, vill ner 10 kg. Känns väldigt surt att ha varit gravid två ggr förra året och då gått upp i vikt, men inte lyckats gå ner den efteråt. Nu var det ju bara två månader sedan jag var gravid sist, men ändå. Blir ju inte bättre av att jag gärna tröstar mig med ostar och vin!!!

Men nu ska jag ut i spåret, ska börja gå istället för att cykla till jobbet också. Blir ju en daglig promenad på totalt en och en halv timme att jämföra med 40 min cykeltur.

• Poppy Lee

Finesssan: är det sant! Oj, det lät verkligen strålande... kanske får ansluta mig till din diet jag med?

mwb: hej på dig! Hur mår du, det var ett tag sedan! Har du ÄL eller ngt sådant, typ BIM på gång snart?

mamarazzi: vad spännande med BIM! Jag håller givetvis tummarna. Kan du inte kontakta Mathiesen för Fragminrecept utifall att det blir plus?

Mikesbride: hur mår du gumman?

EGO: har jättemkt ångest över att börja jobba nu i veckan. Detta lilla "jullov" har varit jättebra för mig, nu känns det som om all oro, stress och ångest kommer att sätta igång igen. VILL INTE jobba, VILL INTE!!!

• Poppy Lee

BP: vecka 18, det var värst! Grattis!

• Poppy Lee

Bettan: visst är det hemskt! Man får så mkt mer mf-ångest när man har jobbstress, tycker jag. Stress ger ångest som ger stress som ger mer oro och ångest... gaaah.

Jag och maken har som nyårslöfte att städa och storhandla i veckorna istället för på helgen iaf. Så får man två helt lediga dagar utan plikter! Som det sett ut nu under hösten har lördagarna präglats av ICA Maxi trängsel och söndagarna av städning... Tar nog hellre allt jobbigt i arbetsveckan och total slapphet på helgen.

Skönt att du ska få din utredning snart!

• Poppy Lee

Bettan: vad jobbigt med nattångest. Har du svårt att somna också? Har ni möjlighet att resa bort några dagar, få lite miljöombyte?

• Poppy Lee

Kajo: vad spännande att följa dig så här på väg till Sthlm! Strandkliniken ligger på Strandvägen tror jag låter så iaf.

DND: välkommen tillbaka, vad jobbigt med foten dock. Ett riktigt skitår var 2008!!! Spännande med föräldrautb. också.

Bettan: visst är boken bra? Jag har läst på Beers hemsida också (repronet) men tycker ändå att boken är tydligare på något vis, lättare att läsa där, hemsidan är lite rörigt upplagd. Man blir stärkt av den boken, visst känns det som om man får upprättelse på något vis?

Ego: VILL INTE JOBBA, VILL INTE JOBBA

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8