• Snozie

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Mamarazzi- Blev ingen poker. Tele ringde, så blev man sittandes där...Nytt försök en annan dag. Men det är kul.!

Satt och tänkte på en del saker som jag faktiskt gjorde annorlunda nu denna grav. Vore kul om ni andra som fått barn kan säga om ni också gjort nått annat än det vanliga.

Vad gjorde vi annorlunda:

# Vid äl hade jag och min man inte haft oskyddat sex på flera månader. Det fanns alltså inga spermier där inne. När jag fick äl kom han i mig samma dag som äl eller tom efter äl...Förvånad.

# Jag åt Lergigan. Äter dom för sömnproblem pga skiftjobb. Åt till v 16...

# Jag hade gått ner en del i vikt. Kanske 5 kg...

# Och så mina älskade järntabletter då förståss. Åt stor dos från v 5.

# Har funderat lite på lergiganen? Är inte det ett antihistamin prep? Kan dom ha hjälpt till att ev se till så att inte mitt emunförsvar tog död på räkan? Nån som vet? Nån som tror?

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • Snozie

Mamarazzi- Du har ju eget apotek här... .

Mom2006- Vet hur det känns...Så fruktansvärt jobbigt varje gång någon man känner blir gravid.

Vad gäller föräldragruppen var det bättre än förväntat. Det var ingen där som jag inte tycker om ( bor i en liten stad och känner dom flesta). Tack gode gud för det...

Cool

• Snozie

Londonfredrika- Låter helt sjukt ju...Dålig ursäkt! Säger som någon annan här. Sök privat eller till annan läkare. Det finns allt för många läkare där ute som babblar i nattmössan.... . Vad vet han/hon om ert förhållande. Sånt där blir jag så trött på...

• Snozie

Lucki- Hör nu på mig!

När jag och min man startade våran bebis verkstad år 2005? Så bedömde den första läkaren att jag INTE skulle kunna bli gravid på egen hand utan vi skulle behöva IVF. Ok sa jag och deppade ihop över detta tunga besked. TVÅ månader senare var Snozie på tjocken... När jag emellertid fick mf blev jag såklart ännu mer deppig eftersom jag då trodde att denna grav var ett mirakel och att mirakel inte sker 2 gr...

Sen gick det en tid och jag blev gravid med tvillingar. När dessa dog i v 15 (ma v18) och man fann att jag har en delad livmoder sas det till mig att jag förmodligen ALDRIG skulle kunna få en frisk graviditet. Det skulle FÖRMODLIGEN bli mycket problem under resans gång och jag riskerade sen fosterdöd, tidigförlossning...bla bla.

Hör nu!

Nu är jag i v 32 snart 33 har gått på flera besök hos spec mvc hos överläkaren där. Hitils har dom inte hittat ett enda fel...Allt är till 100% bra...(peppar peppar).

Så...Vist skall man höra vad läkarna säger men med en viss nypa salt. Tror att om den dagen kommer då du själv VET att detta inte är värt att fortsätta kämpa för. Då behöver inte någon tala om det för dig. Då vet du själv...

Kram i massor och stå på dig. Inte skall du ge upp nu!

• Snozie

Precis! Så skall det låta Lucki!

Kyss

• Snozie

Ahhhhh.....AHHHHHH.....Jag är så GLAD....AAHHHHH.

Ringde till en hästbutik där jag lämnat in min sadel till försäljning. Dyyyrrr sadel 10.000:-. DOM HAR SÅLT DEN!!!!

AHHHHH

Kan nästan inte tro det är sant!

• Snozie

Laban- Ursch. Vet jag också hade så en grav. Tog hcg och det låg på 5...kram till dig!

DND- Har iof hört att det inte är bra för män att basta och så innan men jag har svårt att tro att lite feber skulle slå ut alla spermier...? Nä, hopp i säng...Du får väll badda pannan på honom samtidigt.

Håller tummarna nu. Vilket äl test anv du?

• Snozie

DND- Nej inga fler sadlar nu! Tack och lov...Sålde hästen för ett år sedan. Har haft sadeln på annons sedan dess. Äntligen!

• Snozie

Cia- En Frank Baines Elegance Dressyr...Jag vill också se på djungelrum....Oskyldig

• Snozie

Grattis linan!!! . Agnes. Fint namn ni valt...Hoppas storebror blir bra snart...

Grattis till Krus för lyckat vul...

• Snozie

Vem står näst på tur...? Lilleskuttan?...

• Snozie

Anm till party..... Inte för att jag är i nått vidare party tillstånd men man kan ju vara med och sitta som en stor val på en stol eller nått...

• Snozie

Vad gör jag gravida tjocka kvinna uppe mitt i natten...Förvånad. Nä nu lämnar jag er för dagen och hoppas att natten blir utan halsbränna och med få kisspauser...Skrikandes.

Go natt mina söta trådvänner

Kyss

• Snozie

mammaw-Kyss

• Snozie

Mamarazzi- Tog bak...Vad gäller träning och sex så har jag fortsatt att gå långa promenader så länge jag orkade. Har haft sex som vanligt men han har inte fått komma i mig....för att tala klarspråk... . Har heller inte badat varken hemma eller på badhus.

Vinkar till magis! Kan tänka mig att du var stolt på dopet! Kram

• Snozie

Hej hopp...Skulle ha kikat in för länge sedan men dagarna bara går iväg...Måste berätta att jag var på fl förra onsdagen. Tyckte inte att bebis rörde sig som den skulle. Fick total panik och åkte till fl...Väl där när ctg kopplades på blev bebis helt vild. Pinsamt att behöva åka 12 mil för att bebis skulle vakna...Allt var bra variefall och vi fick åka hem igen. Skönt, är glad för alla dagar jag kan gå nu. Har mycket sd så det borde inte vara så långt kvar. Är 33+1 idag. Skall på extra koll på Spec Mvc idag så får vi väll se hur det ser ut..

Kram

• Snozie

Hej! Kikar in och meddelar att vi äntligen äntligen efter alla år av strävan fått barn! Den 5/2 kom lilla Lowa till världen! Helt otroligt. Hit trodde jag aldrig att jag skulle komma...Tur vi inte gav upp! Bilder och fl berättelse finns på min sida för den som är nyf. Kram till er alla!

Lowa

Nu är hon här! Våran lilla Lowa...
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8