• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Men vad ÄR det med Fl? Nu försvann ett inlägg igen. *muttrar*

Idun: Liten är ju jättesöt! Och jag tycker att näsan är urgullig.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2106
    Vilken bra tråd.
    Lägg den i vår samlingstråd vetja.
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Förresten; föregående månad stoppade jag i mig ASA (125mg), extra folsyra, Omega3, tomatjuice och exta vitaminer, men det gick åt h-vete ändå. Fick plus på dag 30, men sen försvann det på dag 32 och på dag 33 (igår) började jag blöda. Helvetes jäkla skit vad trött jag är på det här. Mailade Sahlgrenska, men lär väl inte få något svar på flera månader.
    Hur mycket skall man orka med egentligen?
    Nu har jag bestämt att sluta med alla tillskott i väntan på utredning iaf, så får vi se sen. I mars blir de väl tvungna att kalla mig eftersom det gått 3 månader sedan de fick remissen?

Hur som helst, det här tidiga missfallet (egentligen kemisk graviditet) får mig att undra hur många såna jag kan ha haft tidigare. Säker flera stycken, då jag kände igen mig rätt väl, har dock aldrig testat innan utan väntat tills jag varit flera dagar över tiden. Den här gången visste jag dock att ägget fäst. Hmm..

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #2111
    Ja, det är nog min tanke också. Väntar på utredning just nu och hoppas att de skall få tummen ur någon sabla gång. Nu skall vi i vart fall lägga ner att försöka på egen hand tills efter utredning. Får jag ingen ordentlig hjälp sedan så får jag väl fortsätta privat. Orkar inte med det här mer.
    Tack för omtanken. *kram*
    Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Tack, alla.
    Jo, jag funderar mycket på både prog och pred till nästa gång. Tänker mig att jag kör utredningen på Sahlgrenska och ser vad det ger. Får jag inte hjälp så det räcker så blir det privat.

Babblar på: Jo, tanken var att gå ner till 75mg vid plus, men hann inte så långt. Fundersam

Finesssan: ja, kanske. Man får försöka hitta ett strimma av ljus iaf.

Iske: Skönt. Så slipper du dra ut tanden iaf.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Malinen: Jag vet inte. Jag sitter mest och väntar på att allt skall sammanfall; att en läkare som kan genomföra proceduren är ledig då jag befinner mig på rätt ställe i cykeln (blödningsfria dagar fram till ÄL). Fick kontak med dem redan i december/januari, men har sen inte hört mer från dem.
    Har funderat på att gå privat under tiden, vet en läkare som troligtvis skulle hjälpa mig, men samtidigt vill jag inte proppa i mig för mycket innan utredning heller. Vill inte att några tester skall bli missvisande.

Jessika.. Jo, jag vet vad kemisk graviditet är. Tack.
    Och efter tre missfall precis innan, så känns det faktiskt som skitsamma just nu att det råkar ha ett medicinskt namn.
    Och jag vet att tidiga missfall (för det är ändå ett missfall) tyder på immunologiska problem, därav vikten att registrera det.

mamarazzi: *Kram* 9+3, vad härligt.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Åh hu. Fler med dålig erfarenhet av Sahlgrenska. Inte för att jag blir förvånad. Jag har ringt ett par gånger, men då svamlar de bara om att det beror på att de måste ha en läkare som kan göra den där proceduren och blablabla. F*n, vad trött man blir.
    Får kanske fortsätta att ligga på dem då. I mars har det gått 3 månader sen de fick remissen iaf och då MÅSTE de väl erbjuda mig en tid?

Malinen: Ja, du har kanske rätt. Får fundera lite på det. Fast just nu känns det som om kropp och själ kan behöva vila lite ändå. Eller så känns det nu; runt ÄL brukar det bli andra visor...

Lite allmänt vill jag bara sjunga trådens lov. Det är så underbart att ha er alla när allt går åt pipsvängen. Vad hade jag gjort utan Fl och alla underbara människor man fått kontakt med här?

Nosce Te Ipsum
  • BettanB

Hej, alla.

Är helt färdig idag så jag orkar bara vinka lite till alla. Och tacka för stöd och tips och råd. Ni är bäst!

Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8