Lyder med er Jessika och Rasmusnalle.
Du gör helt rätt Jessika. Vad beskedet än blir på måndag har du all rätt att dricka gott i kväll och njuta av helgen. Jag har alltid fruktat snabba svar från läkare så det är bra att ditt svar dröjer. Därmed tycker jag presonligt att det är värdelöst att låta patienten vänta i 3 långa, plågsamma dagar.
Rasmusnalle: den känslan att det växer en liten där inne är så magiskt. Jag fick en sådan känsla idag. Den kom från ingenstans hos mig trots det att jag har testat minus igår (14 dagar sedan ÄL-stickan gav utslag). Jag var så glad att läsa att det finns hopp för er. Hoppas, hoppas att den växer nu och stannar kvar-ty mamma tror på h-n .
Nu följer mitt ego och lite frågor till någon som känner sig utmanad att svara:
Jag var hos gyn på dag 9 och då såg hon en blåsa (ca 12 mm). Samma kväll fick jag utslag på CB dig (väl tidigt!). Utslaget visade sig även nästa dag och på morgonen den tredje dagen visade en av billiga stickorna utslag (offrade inte ännu ett CB dig.). En lång LH kurva mellan e.m. dag 9 till morgonen dag 11 alltså.
Tempkurva gick upp ca 0,2 C morgonen dag 11 och 12 och var lite upp och ner dag 13, för att dag 14 gå upp till 37 C ( + 1 C). Dag 15 började jag med progesteron.
När fick jag min ÄL, om jag nu hade den? På dag 10/11 eller morgonen den 13:de? Kan man alltid lita på ÄL-stickorna? Min gyn tyckte att det var en lång LH kurva och att blåsan inte såg så fint ut så att ägget troligen hade "defect" och att det var anledning att det inte tog sig denna gång. Mina LH brukar vara så här, eller tja brukar och brukar det har blivit gallet sedan jag börjat med behandlingen. Hur ser det ut för er?
Och så undrar jag om hur kurvan påvärkas av proggisarna? Sjunker tempen någonsin trots man tar dem? För ni mensvärk under användning av proggisarna? Min temp var 36, 9 i ett par dagar men den är tillbaka på 37,1.
Och så en helt vansinig liten grej. Jag glömde kasta min gårdagens sticka och i morse när jag hittade den så var det ett extra streck på den (som bildade ett anorlunda ). Jag vet att man inte ska avläsa stickan efter 10 minuter ens men man gripper efter halmstrån.
Krammr och till alla er sköna, starka, och fantastiska kvinnorna...