• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Maken står vid spisen och jag passar på att gratta Kajo. Du har all anledning i världen att bli stolt och lycklig mamma! Underbart!

Mamarazzi. Visst är dr M fin också. Han avslutar alltid sina mejl med hälsning och "hör av dig om du har flera frågor". Nu sist tjatade jag om Innohep som jag fick innan ens +-ar. Och så skrev han att han gav det bara till 2 patienter. Ingen förklaring dock varför just jag fick det. Det var iofs D H som ändrade hans ordination (innohep efter +). Vad gäller kortison: dr M tyckte INTE att det är aktuellt i mitt fall. Ash då, gillar båda honom och Dr B, men just nu håller mig till dr B's ordination (med en liten ändring vad gäller T, då jag tar den från ÄL)
  • EMND

Min bäste väninnna fick sin andra dotter i går (på sin födelsedag)! Trots egen sorg, hjärta  bli glad för min vän och den lilla flickan som kom 10 dagar förtidigt. På ett sätt det var jobbigare att tänka på henne som gravid...Ska tillägga att min väninna plussade samma dag som jag fick dom om ma. Jag försöker att inte tänka på det.

• EMND

Kära Odds, ibland kan lycka smärta så djupt och väntan gör den tung. Försök att inte bygga skräckscenario. Ställ dig frågan: "Finns det något som talar för att det blir så som jag befarar?" "Har min ångest och oro någon funktion?". Det är rätt naturligt att man tappar modet på mållinje. Men kom igen, här hejar vi på dig och visst kan du ta dig över strecket. SNART! tänk i stället att om en vecka är du där och håller din bebis i famnen. Stött inte bort dessa tankar, det är inte farligt att tänka så, det är faktikst mycket mer behagligt.

• EMND
    xxJessikaxx skrev 2009-02-15 08:22:41 följande:..., ibland önskade jag att det bara fanns gravtest som visade först på BIM +14, då hade man kunnat undvika tidig testning som ibland bara blir en besvikelse.

Ha, ha ha, så sant. Jag går hela tiden i tänker: inte testa förtidigt, inte döda hoppet, inte blir ledsen förtidigt....Fasan att man ska kunna göra dessa tester innan BIM trots läkarna säger att inget är säkert förrän en vecka efter-och inte ens då!
  • EMND

johsjo det är i mitten av lutealfas, dvs dag 21 om din cykel är normal dvs ca 28 dagar.

• EMND

Lyder med er Jessika och Rasmusnalle.

Du gör helt rätt Jessika. Vad beskedet än blir på måndag har du all rätt att dricka gott i kväll och njuta av helgen. Jag har alltid fruktat snabba svar från läkare så det är bra att ditt svar dröjer. Därmed tycker jag presonligt att det är värdelöst att låta patienten vänta i 3 långa, plågsamma dagar.

Rasmusnalle: den känslan att det växer en liten där inne är så magiskt. Jag fick en sådan känsla idag. Den kom från ingenstans hos mig trots det att jag har testat minus igår (14 dagar sedan ÄL-stickan gav utslag). Jag var så glad att läsa att det finns hopp för er. Hoppas, hoppas att den växer nu och stannar kvar-ty mamma tror på h-n .

Nu följer mitt ego och lite frågor till någon som känner sig utmanad att svara:

Jag var hos gyn på dag 9 och då såg hon en blåsa (ca 12 mm). Samma kväll fick jag utslag på CB dig (väl tidigt!). Utslaget visade sig även nästa dag och på morgonen den tredje dagen visade en av billiga stickorna utslag (offrade inte ännu ett CB dig.). En lång LH kurva mellan e.m. dag 9 till morgonen dag 11 alltså. 
    Tempkurva gick upp ca 0,2 C morgonen dag 11 och 12 och var lite upp och ner dag 13, för att dag 14 gå upp till 37 C ( +  1 C). Dag 15 började jag med progesteron.

När fick jag min ÄL, om jag nu hade den? På dag 10/11 eller morgonen den 13:de? Kan man alltid lita på ÄL-stickorna? Min gyn tyckte att det var en lång LH kurva och att blåsan inte såg så fint ut så att ägget troligen hade "defect" och att det var anledning att det inte tog sig denna gång. Mina LH brukar vara så här, eller tja brukar och brukar det har blivit gallet sedan jag börjat med behandlingen. Hur ser det ut för er?

Och så undrar jag om hur kurvan påvärkas  av proggisarna? Sjunker tempen någonsin trots man tar dem? För ni mensvärk under användning av proggisarna?  Min temp var 36, 9 i ett par dagar men den är tillbaka på 37,1.

Och så en helt vansinig liten grej. Jag glömde kasta min gårdagens sticka och i morse när jag hittade den så var det ett extra streck på den (som bildade ett anorlunda ). Jag vet att man inte ska avläsa stickan efter 10 minuter ens men man gripper efter halmstrån.

Krammr och  till alla er sköna, starka, och fantastiska kvinnorna...

• EMND

MB Grattis! Visst är det härligt att bli fru på riktigt - väl, åminstone den stora dagen

• EMND

Grattis Odd! Så skönt!

TAck alla som har tagit er tid att studera min tempkurva. Mensen är dock ovälkommet ankommen. Och denna gång började blödningen trots progesteron. Trodde inte det var möjligt. PÅ dag 26/27 dessutom !  Det var rätt oppasande då vi var bortresta. Tempen är dock fortfarande 37 och jag tog ingen prog igår kväll. Det kanske tar tid att den försvinner ur kroppen. Men varför har jag börjat blöda? Tog ett test nyss och det var minus, vad annars.  Vad har hänt med min cykel? Det känns tungt, jobbigt och apatiskt.

Lilleskuttan tog det sig för dig med första prednisolon-månaden?

MWB: vi verkar verkligen vara i fas. Du fick mens igår, min började i natt-i dag.  Fast den har inte startat på riktigt än. Har aldrig haft så här förut. Ganska orolig!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8