• mammawannabe

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Hej vänner!

DND: Nej då jag har inte irrat runt och handlat julisar hela helgen , var tvungen att avsluta det mesta av mitt eget shoppande i fredags för sen jag har jobbat i helgen och tjuvstartade julfirandet i går kväll med delar av släkten. Varit lite körigt men nu har det lugnat sig o jag har kraschat i soffan.

Låter som en utmärkt idé med en liten resa. Förstår verkligen att det är segt att inte ÄL har kommit ännu, jag tror på din ÄL ett par dagar till, ge inte upp!

Cia: Shit vad skönt med en semesterresa till sol och värme!

Lycka: Vilket skit med GBS. Att det "alltid ska vara nåt" . Jättebra ändå att du fick koll på det så pass direkt. Nu får vi hoppas och tro att pencillinet gör susen! Kram!

Idun: Vad trist att oron biter sig kvar vännen men helt förståeligt med det bagage vi har med oss . Bra idé att komma till din terapeut igen kanske, h*n verkar ju himla bra. Vad är det för yogamusik du har? *nyfiken*.

Kram på er alla!

• mammawannabe

DND: Tack söta, japp ska tacka ja till jobbet imorrn. I övrigt njuter jag av att inte ta proggen, håller med dig, jag gillar inte heller prog, vi har inget bra förhållande, tacka vet jag Levaxin, det är min favvo, är lite småkär i mina levaxpiller, får mig att må bra.

hur går det med dina biverkningar och har ni hittat nån resa?

Vink till Kajo innan det bär av till Armenien!

• mammawannabe

Gokväll!

Ansluter mig till ni andra, har en ganska inaktiv man när det gäller mf-träsket . Bra initiativ med tråd för männen, ska lobba för att mannen ska kolla regga sig på FL och kolla in tråden. Har inte så stora förhoppningar men ibland blir jag överraskad så man vet aldrig.

DND: Härligt med Barcelona! Fira nyår då blir säkert en hit, när åker ni? 2007 .

Krus: Alla tummar för ett lyckat VUL imorgon!

Vink till alla kvällssudare!

• mammawannabe
    Tittar in från ett vintrigt och snöigt Hudiksvall och önskar alla en riktigt riktigt 

GOD JUL

Kommer nog hänga här en del under juldagarna oxå iof

• mammawannabe

Mikes: Jasså, är du från Hudik? Är här och firar jul hos mannens släkt. Härligt med en snöig jul här uppe. Annars händer det inte så mkt här, släkten finns i Idenor och där sitter jag och glufsar julmat och godis när jag inte tar en tur i skidspåren.

Men skit vad tungt det är för er just nu . Hur har det gått med blödningen, lugnat ner sig? fick du åka till sjukan? Hur har det gått isf? Tänker om det kan vara några rester som inte kommit ut som "vill" ut färav blödningen eller om en mens har kommit igång?? Tänker på dig! Kram!

Välkommen Mom2006!

Mamarazzi: Har tyvärr inte koll på hur många dagar jag fått utslag på ÄL-stickor. Har bara testat tills jag fått utslag och sen inte fler dagar efter "första träff".

Kajo: Jag har kört på CB digital och har varit nöjd med dom, fast missnöjd med priset

Hej DND ! Hur mår du? Hur har det gått i juldagarna, har det känts okej eller har det varit jobbigt med släkt och småbarn?

Bettan: Blev vörtbrödet gott?

God fortsättning alla!

• mammawannabe

Spirit: Japp, jag har fått Prednisolon utskrivet inför kommande försök av Dr B på Lucina. Sen är det iaf ett par till vad jag vet i tråden som åxå fått det. Har tyvärr ingen koll på annan svensk läkare som ordinerar det men Dr C i Köpenhamn är väl en av dem som gör det? Har du fått kontakt med honom?

Oj, nu tar batteriet slut på datorn, snabbt avslut!

• mammawannabe

Laban: GRATTIS! Vilken underbar julklapp!

Spirit: Tyvärr gick Dr Björk på Lucinakliniken i pension nu till jul. Hans tips när jag frågade vart man kan vända sig för att få bra hjälp framöver när det gäller upprepade mf är att registrera sig på Alan Beer Institute i USA via nätet, försöka få ngn läkare i Sverige att ta proverna som sen kan skickas till USA, diagnos görs där och enl Dr B får man sedan en skriftlig diagnos och rekommendation på behandling. Sen gäller det att återigen att få en läkare att skriva ut medicinen. Läkaren Bling tipsade om kan kanske vara ett alternativ om man väljer den här vägen. Ett tips är också att registrera sig på ett Yahoo-forum som Finesssan tipsat om, där det finns mkt information så att man kan skaffa egen kunskap. Det är ett slutet forum, så man får maila till adressen [email protected] och kort beskriva sin historia och fråga ang medlemsskap. Här själv precis gått med, så har inte så bra koll.

Bling: Tufft beslut att vänta ett år men låter ju helt klart vettigt. Hoppas nu att behandlingen av mannen kommer funka bra och att han kan få så bra lindrig som möjligt med mediciner mot illamåendet, tröttheten är det väl dessvärre svårare att göra ngt åt. Ska han strålas också efter cellgifterna?

Mikes: Aha, vita husen på höger! sida vet jag vilka det är . Hoppas blödningen har minskat. Jag fick samma råd som babblar vid mitt första mf, då jag blödde massor och ringde sjukvårdsrådgivningen, att åka in om jag blödde mer på 30 min än en binda klarade av. För mig var det på gränsen i några timmar sen började det avta. Om det drar ut på det är det nog bäst att du får det kollat, har du varit in idag ändå eller hur var det?

stella: Å fy tusan för njursten, någon mer hjälp än alvedon borde ju finnas .

DND: Skönt att det gick bra med julfirandet efter omständigheterna. Och nu åker ni ju snart, härligt! . Trist med ÄL, var tog den vägen?? eller tror du att du haft den ändå utan utslag på stickan? Hur gick det med provtagningen? Vilka prover var det?

Tack, med mig är det okej, vädret och snön är nog det mest humörhöjande här. Umgås tätt med människor i flera dagar man bara träffar några gånger om året kräver ju lite, eller som jag försöker tänka, ett ypperligt tillfälle att praktisera acceptans

Malinen: Åh vad jobbigt och så typiskt att det är precis vid jul också. inte säkert att jag har superkoll på prog och blodförtunnande, finns nog andra här som kan tillföra mer. Ang prog så tror jag att den i första hand påverkar slemhinnan i livmodern så att den blir i så bra kvalitet i tjocklek och kanske på annat sätt också? så att ägget kan fästa bra. Ang blodförtunnande verkar den dels för att ens egna immunförsvar ska sänkas så att det inte stöter bort embryot och även för att det inte ska bildas små blodproppar.

Oj oj oj, vad det blev långt.....

• mammawannabe

HK: Instämmer med Idun. Tror SIS är ett bra sätt att få info om hur man kan komma i kontakt med Dr C. Verkar som flera på forumet har varit/är patienter hos honom. Om du inte redan är medlem är adressen man mailar ang förfrågan om medlemskap [email protected]. På forumet finns också info om hur man kan gå tillväga när man skickar prover tilll USA eller till England (där det oxå finns en Beer-klinik om jag förstått rätt).

lucki: Många kramar, vilket skit

Mikes: Hur är det vännen, har gravsymtomen gått ner ngt?

Linan: Hur går det för dig?? Är det lugnt ff?

Lycka: Hade ni det bra norröver? Hur har det gått med pencillinkuren? Ska du ta uppföljningsprov efter kuren?

Sällar mig till viktminskningsskaran. Att komma igång med träningen är A och O för mig också.

Kramar och god fortsättning på er allihop!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8