Inlägg från: sunshine82 |Visa alla inlägg
  • sunshine82

Bra bok/böcker att läsa inför/i början av graviditet?

Jag har några bra tips på böcker som jag själv nyss köpt in och bläddrat i!

"Baby ett litet mirakel" av Desmond Morris - Så himla vacker bok, jätte vackra bilder på bebisar och väldigt mycket bra information om bebisens 2 första år, hur deras kroppar och sinnan är uppbyggda osv. Mycket användbar tycker jag. Läste en del recentioner om den på nätet från andra mammor som starkt rekommenderade denna, så gör också jag!

"Bonniers barnbok"av Elisabeth Fenwick - Är den bästa utav barnböckerna som jag har införskaffat mig (har flera från Vi föräldrar-vänta föda barn, och andra förlags barnböcker) men den här är den bästa, i den finns allt om före graviditeten, kost, motion, förlossning, hur man ska sköta barnet hemma, inköp osv Mycket användbar! Fina bilder osv i den.

"Ett barn blir till" av Lennart Nilsson har jag också liksom andra här skrivit, den är fin, mycket fina bilder. Men ingen bok jag bläddrat i flera ggr direkt. Så ska du ha den köp den på bokrean eller liknande.

Dom två första böckerna rekommenderar jag dig att köpa på internet, bokus eller adlibris eller liknande, för dom är ganska dyra ute i handeln, speciellt "Baby ett mirakel" kostar runt 349:- på Bokia. Men om du tar via nätet sparar du minst en hundralapp.

Lycka till!

Svar på tråden Bra bok/böcker att läsa inför/i början av graviditet?