• Mejby bejby

Bra bok/böcker att läsa inför/i början av graviditet?

Har ni några bra tips på böcker som man kan läsa?
    Jag har inte plussat än men hoppas på en rolig julklapp! Och skulle det vara så att det gått vägen så vill jag så klart springa och köpa någon bra bok som berättar om det mesta. Och gärna en till den blivande pappan!
    Så kom med bra tips är ni snälla!

• Svar på tråden Bra bok/böcker att läsa inför/i början av graviditet?
  • navelludd

jag hoppas åxå på att plussa snart å har köpt :D

du ska bli pappa dick sundevall
    mammapraktika leni söderberg
    ett barn blir till lennart nilsson
    att föda gudrun abascal
    på smällen - från a till bebis ann söderlund

dessa verkar vara de populäraste å bäst, så nu återstår det bara att läsa å se =)

Lycka till!!

bättre lite ludd i naveln än... än.. än mellan tårna ?! :)
  • MK84

Mammapraktikan tycker jag är bra, den brukar jag ge bort i present till folk som ska få barn. Köpte själv en hel del böcker då jag var gravid, men den är den bästa enligt mig! =) Den har ett pappakapittel i sig också! ;)

• MK84

navelludd skrev 2008-12-19 16:36:50 följande:

jag hoppas åxå på att plussa snart å har köpt :D du ska bli pappa dick sundevall mammapraktika leni söderberg ett barn blir till lennart nilsson att föda gudrun abascal på smällen - från a till bebis ann söderlund dessa verkar vara de populäraste å bäst, så nu återstår det bara att läsa å se =) Lycka till!!
    Mammapraktikan är bra. =)
    Lennart Nilssons bok har mest bara massa bilder. Är ju som fint å så, men den kollade jag i en gång sen inge mer.
    På smällen har jag lyssnat på som talbok, den är väldigt underhållande. Gillar Ann! =)
    Att föda är rätt deprimerande att läsa, den säger bara hela tiden hur ont allt gör, osv.. Den är nog mer för senare i graviditeten, närmare förlossningen. Jag satt med den under värkarbetet och följde med vart i alla faser jag var! ;)
  • navelludd
    Svar på #3
    de va lite så ja tänkt med att föda... att läsa den kanske sista  månaden eller så.. å jag älskar lenarts bilder, är helt fascinerad! :)
  • sunshine82

Jag har några bra tips på böcker som jag själv nyss köpt in och bläddrat i!

"Baby ett litet mirakel" av Desmond Morris - Så himla vacker bok, jätte vackra bilder på bebisar och väldigt mycket bra information om bebisens 2 första år, hur deras kroppar och sinnan är uppbyggda osv. Mycket användbar tycker jag. Läste en del recentioner om den på nätet från andra mammor som starkt rekommenderade denna, så gör också jag!

"Bonniers barnbok"av Elisabeth Fenwick - Är den bästa utav barnböckerna som jag har införskaffat mig (har flera från Vi föräldrar-vänta föda barn, och andra förlags barnböcker) men den här är den bästa, i den finns allt om före graviditeten, kost, motion, förlossning, hur man ska sköta barnet hemma, inköp osv Mycket användbar! Fina bilder osv i den.

"Ett barn blir till" av Lennart Nilsson har jag också liksom andra här skrivit, den är fin, mycket fina bilder. Men ingen bok jag bläddrat i flera ggr direkt. Så ska du ha den köp den på bokrean eller liknande.

Dom två första böckerna rekommenderar jag dig att köpa på internet, bokus eller adlibris eller liknande, för dom är ganska dyra ute i handeln, speciellt "Baby ett mirakel" kostar runt 349:- på Bokia. Men om du tar via nätet sparar du minst en hundralapp.

Lycka till!

• Mejby bejby

Tack för jättebra tips!
    Det blir förhoppningsvis bra läsning till julledigheten (hoppas hoppas!).

• heydee

MIN absoluta favorit:

På smällen, från A till Bebis... av Ann Söderlund och Hannah Widell.
    Jag har skrattat en hel del, sedan kan man fylla i den med egna tankar och upplevelser.

Svar på tråden Bra bok/böcker att läsa inför/i början av graviditet?