Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

FebruariMammor, del 4

Har ni tänkt på att minst hälften av alla kidsen som grattas i tråden har mammor som inte ens är aktiva i denna tråden längre .

• Tullemi
    imsa skrev 2009-02-15 19:57:06 följande:
    ja jag kanske får lugna mig lite. men födelsedagen som ska firas ist för vår tjejs är en födelsedag som var i januari. vår dotter är den enda i vår familj som fyller i februari. därav att jag tycker att det är lite dålig stil.
    Jag kan på sätt och vis förstå din känsla. Dom fyller ju 1 (ETT) år!!! Det är ju faktiskt lite speciellt .
  • Tullemi
    Imas skrev 2009-02-16 22:11:55 följande:
    Hej tjejer, här hade vi änglavakt idag. Nu på eftermiddagen krockade vi med bilen hela familjen hunden fanns också med. Vi körde på motorvägen och skulle byta fil, då stod det en bil där som vi inte han se som precis fått bensinstopp, den hade inte kört åt sidan, så vi hade inte en chans, tur i oturen han vi bara smälla lite i den fast ändå i 90 kmh, genom att Tommi kunde styra ut den i filen brevid och snurra runt ett par varv och sedan rakt in i räcket med en jävla smäll. Hela bilen blev skrot och jag for ut ur bilen och skulle ta ut Eliina och åkte på världens jädra chock då hunden stack rakt ut ur bilen, tur så sprang han bort från vägen och jag gråter och är förvirrad. Blev så rädd när vi åkte in i räcket och fönsterrutan smällde sönder över mig. En kille fångade in hunden och där kommer jag helt förstörd som en förrvirrad rapphöna med Eliina i famnen och ropar vi har krockat, sen springer jag mot Tommi och ser bilen och inser vilken tur vi haft som inte blitt påkörda av resten av bilarna på motorvägen, (hemsk eftermiddagstrafik i Gbg) Sen kom polisen och hela baletten och dom skickade en bärgningsbil och en ambulans till Eliina och mig så vi fick åka upp till akuten. Eliina klarade sig fint inte en skråma. Jag fick lite skärsår och röntga nacken och ha en ful nackkrage, tur att jag hade halsduk så jag gömde mig under den . Nu är vi sjukskrivna ett par dagar och rejält stressade utav krocken. Bilen vi krockade med var dessutom en familj som var ute och testade bilen för evt köp av firma. Så dom har nju en del att förklara nu. Dags för voltaren och sängen
    Åh, herregud!!!!!! Vilken tur ni hade att det gick såpass bra. Men fy vad hemskt, jag blir upprörd bara av att läsa det. Stor kram till hela familjen. Mys ihop i några dagar nu.
  • Tullemi

Vi var oxå på 1-års kontroll idag och Milea fick sig ett stick. Hon vägde 11,1 kg och var 79 cm. En rejäl bit med andra ord .
    Vi är nyss hemkomna från Ullared och Milea blev väldans glad över en Teletubbie- docka som jag köpt. Hon är väldigt intresserad av Teletubbies just nu så den sjungande och blinkande "Po" var uppskattad.

• Tullemi
    SmBacke skrev 2009-02-19 09:37:06 följande:
    grattis alla som fyllt år.en fråga bara, har inte koll alls på sånt, e dom inne i en utveckligsfas nu tro?
    Ja, man skulle kunna tro det iaf . Milea har en himla vilja, men annars är det ganska lugnt nu (peppar peppar..... ).
  • Tullemi

Sömnproblem kan Milea ha i perioder. Hon kan vara svårsövd på kvällen och vakna flera gånger innan hon somnar ordentligt, men då kan hon sova hela natten i ett sträck.

• Tullemi
    Imas skrev 2009-02-19 11:24:17 följande:
    Vilken baddarfrukost det blev för Eliina nu imorse, En flaska god morgon välling, en skål havregröt och en yogurth på det
    Det var inte dåligt . På tal om mat s var vi ju på BVC igår och då nämnde jag att Milea äter så mycket välling (300-320 ml) 2 ggr/dag och hon sa att så mycket ska hon inte äta. Det är ju inte vi som tvingar Milea att äta sådana mängder direkt , hon vill ju ha så mycket. Men det kan nog vara bra att dra ner på det lite så kanske hon äter bättre av den vanliga maten. Tyvärr vill hon helst äta själv eller med händerna, inget roligt alls när det kommer en sked eller gaffel .....vi får bråka om de första tuggorna *trist*.
  • Tullemi
    Imas skrev 2009-02-19 12:09:04 följande:
    Hoppsan nu känner jag mig kluven vi kan ge Eliina upp mot en 5-7 vällingflaskor om dagen, många på kvällen vill hon ha men försöker ge henne mat när vi äter. Och mat vid lunchtid.
    BVC-tanten sa att det ska vara runt 3 mål per dag som är antingen välling eller gröt. Vet dock inte hur noga det är med det. Fast vi gåt efter det iaf och ger mat/mellanmål de övriga måltiderna.
Svar på tråden FebruariMammor, del 4