• Imas

FebruariMammor, del 4

Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

Tänk om hon blir så sött rödhårig just nu har hon sandréfärg i håret. Min mamma,morbror,moster och morfar är lätt rödhåriga. Dock döljer dom det med färg. Jag var nästan vithårig när jag var yngre. Och som tonåring var man impulsiv och färgade håret mörkt.

• Imas

Grattis grattis :)

Tommi köpte en jättefin födelsedagspresent till Eliina. En liten fin mjuk bäddsoffa med Disneyprinsessor som hon kan ha i lekhagen.

• Imas

Funderade på det här med sommarsaker typ sandlådeleksaker, vi vill gärna ha en stor plastbalja som Eliina kan plaska ute på balkongen i sommar, men finns det i barnaffärerna ännu! Stackars Eliina har fått feber av 1årsvaccinet vi tog igår. Vi hade också sprängt 10kgsvallen med 80gram

• Imas

Vi tog den där sprutan provinax eller vad den heter den skyddar mot öroninflammation och lunginflammation så nu slipper vi förhoppningsvis det iaf med Eliina igen. Det var jobbigt att se henne däckad i 40 graders feber kräkas inte äta gråta om vartannat och ha yberont.

Skruttis1979 skrev 2009-02-06 11:22:06 följande:
    men neeeej! Feber är inte kul alltså. Elma har det nu och vi ska på ettårskontroll och vaccin på måndag, så får hon feber av den också vet jag inte om jag orkar mer!!! blir galen på dessa förkyldningstider. snart 2 månader av feber, hosta, snor...
  • Imas

Jag tror att den var den vi betalade för. fast egentligen är det rätt skönt när Eliina får feber för hon blir så gosig och mysig ska sitta i knä och kramas, annars far och flyger hon non-stop och kramas och pussas haha nej det vill hon inte. Hon ska klättra på hunden och riva i allt hon får tag i. Den lilla vilda bebisen

• Imas

Men måttligt rolig fredagskväll det blev då! Först så blir jag och maken kinkiga på varandra, blir sams och åker iväg och handlar kommer hem och ska natta Eliina ger henne välling och lägger henne i sängen, av en slump känner jag att jag behövde gå in i sovrummet och hämta en sak och ser Eliina ligger full av spyor och det bara sprutar ut ur munnen känns och ser ut som flera liter, Sliter upp henne ur sängen av bara farten och hon har spya över halva ansiktet ner i håret och i öronen. Slänger henne i badet och rengör kudde och madrass tur att man har dubbel uppsättning. Iaf sen efter en 20 min börjar hunden flåsa och dräggla och sprang ut i hallen och skiter på sig en äcklig lös sörja, sen sprang han in i badrummet och skiter ner sig därinne på golvet och matta, så jag klev i det utan strumpor. Så kvällen som skulle spenderas i sovrummet med en alkoläsk och en godispåse framför lite nintendo wii är bortom all syn nu.

Iaf tror Eliina reagerade lite på prevenar-sprutan och hunden ja han hade slukat i sig ett grisöra så det var väl egentligen ens eget fel.

• Imas

Grattis på kvällskvisten killar :)

Jo då vi trodde det var över men i morse när jag skulle till jobbet så skjutsade maken mig och vi hann köra ut från parkeringen då hör vi hulkande och jag skriker stanna bilen och slänger mig ut och öppnar dörren och drar ut Eliina som självklart spytt ner sig, Och fortsätter spy ut en massa på parkeringen. Hon har kräkts varje gång nu under dagen då hon fösökt äta. Vatten går dock bra. Imorgon ska vi åka och köpa lite kalasgrejor ballonger girlanger etc

Lillamuan vart har du och sötElin tatt vägen du bjöd på sådana roliga och fina bilder

Svar på tråden FebruariMammor, del 4