• Imas

FebruariMammor, del 4

Angående gungan så funderade jag på om hon kanske kan ha den som på kvällen och sitta mysa med oss. Den är som en vanlig gunga så hon sitter rakt i den och så vaggas hon.Ska fundera en extra gång.

Lämnar han kartongen tom. Tusan nu gör du så här ta och köp en godispåse med massa kola som har papper och ät upp kolan fyll pappret med något och lägg tillbaka dom och låt han nosa upp påsen

• Imas

lillamuan skrev 2009-01-21 21:18:42 följande:

jag ska berätta att strax innan jul så fick jag en egen läg skulle flytta den 1 feb åkte ner till min familj med lillan för jag stod inte ut längre. jagv var sååå trött. tänkt tom skriva in mig själv på sjukhuset för att jag skulle få sova. jag hade bihålsinflamation och kräksjukan samtidigt som jag var gravid, hade lillan jämte mig när jag log och kräkte och grät på toa. han fick lite feber och var tvungen att sova i 2 dygn... detta fick mig till att nej u är det bra. så jag stack. kom hem 23e dec och vi pratade ut. jag förklarade att jag kan inte ta allt själv, städning,hund unge vara sjuk och aldrig få sova. jag fick sova en natt var sedan vaken 15 nätter.. rättvist fördelat? han erkände då att han tagit mig förgivet och att han aldrig trodde jag skulle lämna han. sedan var han nu ledig från jobb fram tills den 7 jan och första veckan efter han började gick ju bra men nu är vi tillbaka där vi var från början.. jag har lillan jämt, hunden går jag ut med, matlådan fixar jag, tvätten ja allt.. missförstå mig inte jag älskar visst och ta hand om min familj men ibland känns dt ästan som utnyttning
    Samma här det är skitjobbigt när det är så här, han tar visserligen inte allt för givet men han ser fan aldrig om något behöver göras. Städa plocka rasta djur laga mat diska leka ah listan kan göras lång. Nu har han skärp till sig lite granna efter ett långt allvarligt snack.
  • Imas

Skruttis1979 skrev 2009-01-22 14:37:54 följande:

vi har varit hos familjerådgivningen för sånt här! Vi fick det inte att gå runt riktigt, utan baaara såg problemen och "måste göras" så vi glömde bort varandra i allting. Det är tydligen jäääääättevanligt som småbarnsföräldrar. Så vi har gjort lite läxor nu och det känns mycket bättre!! Tips: Skriv ner alla situationer ni inte tycker fungerar. Förhandla fram hur situationerna ska lösas, vem som gör vad, HUR det görs, NÄR det görs etc. PRata med varandra varje dag, EFTER att alla hushållssysslor är gjorda och barn sover. Ha både egentid och gemensam tid.
    Lustigt att det blir så här när man får smått. Vi har även sökt familjeråd via kommunen men tiden är så lång och vi kollade upp privata som tog en 500lapp per besök.
    Men tipsen vi fick är att som sagt ovanämnt PRATA PRATA och LYSSNA på varandra. Läste också att det är otroligt vanligt att det blir så här och många går skilda vägar när barnet är runt 10 månader i snitt.
  • Imas
    Tullemi skrev 2009-01-22 15:22:59 följande:
    Det är väldigt viktigt att kunna se sina egna brister och acceptera att man har dom. Då är det nog lättare att ta itu med dom. Fast nu har ju jag inga så klart..... .
    Jag brister nä, men jo absolut det är viktigt. Jag är skitduktig på se gubbens fel, och sällan tycker jag att jag skulle ha fel. Det är ett problem hos mig. Jag har även otroligt svårt att erkänna fel jag gör.
  • Imas

Åh vad roligt, vad kul tycker hon det är läskigt

• Imas

Jag är helt manisk på att dammsuga gör det minst två ggr om dagen, fast vi har en hund som fäller äckelhår som är överallt. Lurade Eliina idag att stå upp i lekhagen utan att hålla händerna i räcket och klappa dom ist. det gick bra faktiskt men hon har ju inget fett på benen så hon kan stå och börja gå mera stadigt, när hon knatar med gåvagnen är det liksom på tå hon trippar.

• Imas

Idag var vi på en tur i Slottskogen här i Gbg tillsammans med Eliinas kompis Linnea och henner föräldrar. Efter vi kollat runt på djuren och kollat när sälarna fått mat gick vi och åt lunch. Eliina gluffsade i sig följande

3 Majskrokar
    En hel burkmat
    En halv burk efterätt
    En halv skiva ost
    En halv smörgås doppad i soppa
    En smakbit av Tommis paj

Har liksom aldrig sett henne äta så mycket på en och samma måltid hon kanske har kommit på att om hon käkar så blir hon tjock och stadigare på att stå och gå haha.

• Imas

Här går det undan igår upptäckte jag en kindtand på Eliina den var sprucken och halva hade växt ut redan.

• Imas

Oj då jag har köpt till Eliina en träleksak med massa klossar på stålvajer, den gillade hon att leka med uppe på Östras barnaukt när vi hängde där hela tiden sen har jag köpt en bok och en mjukhäst som gnäggar när man rör den. I helgen tänkte vi gå ut och köpa lite mera vi hittade en Brio mjukdjur med tåglok till och vi hittade även ett plockpussel. Kanske blir bra det då, som sagt det kostar ju att fixa kalaset och att lägga undan i ett sparkonto till henne var ju en fin idé.

Nu har vi iaf köpt oss en rejäl sulkyvagn, Det blev en Kronans. Nu ska vi sälja bort Cango Dream vagnen.

Svar på tråden FebruariMammor, del 4