Inlägg från: Skruttis1979 |Visa alla inlägg
  • Skruttis1979

FebruariMammor, del 4

ja, vi har också gjort stavar och gett henne... däremot har vi slarvat med att hon inte fått chansen att lära sig äta själv med sked. Fy på oss. Latmaskarna i oss har tagit överhand!! Bara vetskapen om att man får mat i hela köket, på hela Elma, i håret på henne och därmed duschning etc. efteråt, har liksom satt sig i huvvet. Mååååste bli bättre.

Fast en annan dag - Elma har fortfarande hög feber och är helt slut här hemma. Calle är bättre och är på jobbet (var sjuk i magsjuka för en vecka sen, blev sjuk i förkyldning och feber i onsdags). När ska JAG min stackare (ni höööör hur synd det är om mig va??) få vila, som får ta hand om två sjuklingar hela tiden.
    Jag har klarat mig hyffsat men nu kliar det lite i halsen - hoppas det stannar vid det.

Imas: skönt att höra att bricanylen hjälpte för Eliina. JAg tycker det har hjälpt Elma lite grann redan och det är skönt! Det är inte riktigt hosta så hon kräks, utan mer bara hosta.. eller hur jag nu ska förklara.

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

Imas: smörj med olivolja! Elma har aldrig varit röd i stjärten!

Vi har bara Weleda´s dusch och schampo för den är det inga uttorkande ämnen i, som det _alltid_annars är.
    Smörjer in Elma med Olivolja då hon fortfarande är fuktig efter badet, hela kroppen alltsås. Sen smörjer vi med olivolja vid varje blöjbyte. Tvättar rent med vatten och olivolja, sen torka torrt med handduk sen olivolja igen. Woalla - ett toppenresultat!!

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

weleda´s baby (den gul/orangea tuben är den som är bäst vad gäller innehåll. Ha den då ni badar henne. den är toppen!!

Tvätta Eliina bara med olivolja och vatten. och sen smörj henne med olivoljan då ni torkat torrt. :)

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

Grattis Nikolina!!

(det kommer bli ett evigt hurrande hela februari ju... hoppas man inte råkar missa någon. I så fall ber jag om ursäkt redan innan och hurrar lite extra för dem redan nu!!)   ;)

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

en liten ryggsäck var ju toppen att önska sig!! Det ska jag säga till släkten! :)

Kanske regnkläder eller nåt också.

Skor ska vi inte köpa nåra än då elma inte alls verkar sugen på att vilja gå.

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Tullemi skrev 2009-02-03 22:52:53 följande:
    Åh, får jag sno den idén då: ryggsäck . Det ska lilla E få av lilla M .
    oh, ni är för söta! Fast jag har sagt att ni inte ska köpa nåt *morrrrÖ   ;)

osså funderar M på vad hon vill ha av E...oki?

grattis Filip
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

MM: stackars Milea. Hoppas hon kryar på sig jääääättesnart!!!

Grattis Hannah!

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-02-06 10:47:14 följande:
    Funderade på det här med sommarsaker typ sandlådeleksaker, vi vill gärna ha en stor plastbalja som Eliina kan plaska ute på balkongen i sommar, men finns det i barnaffärerna ännu! Stackars Eliina har fått feber av 1årsvaccinet vi tog igår. Vi hade också sprängt 10kgsvallen med 80gram
    men neeeej! Feber är inte kul alltså. Elma har det nu och vi ska på ettårskontroll och vaccin på måndag, så får hon feber av den också vet jag inte om jag orkar mer!!! blir galen på dessa förkyldningstider. snart 2 månader av feber, hosta, snor...
    Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4