Inlägg från: Skruttis1979 |Visa alla inlägg
  • Skruttis1979

FebruariMammor, del 4

Niki skrev 2009-01-24 22:21:17 följande:
    och ena handen....förlåt är forfarande lite borta :)
    Haha, ja, mycket fel kan det bli när man är lite halv-väck! ;)
    Hoppas du kryar på dig snart!
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

jo... ett år, svårt att fatta att det gått så fort!! Tycker fortfarande hon är så liten - fast egentligen stora tjejen ju!!
    Känns lite ledsamt också, att man glömmer bort den minsta tiden då de är sååå små.

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Skruttis1979 skrev 2009-01-27 17:21:26 följande:
    jo... ett år, svårt att fatta att det gått så fort!! Tycker fortfarande hon är så liten - fast egentligen stora tjejen ju!! Känns lite ledsamt också, att man glömmer bort den minsta tiden då de är sååå små.
    Vi ska inte köpa nånting alls. Gjorde inte det till julen heller. Vi får ju av andra och det funkar toppen tills hon blir så medveten att hon kräver paket av oss också ;)
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Tullemi skrev 2009-01-28 19:43:51 följande:
    Vi ska nog inte köpa något till Milea när hon fyller ett. Det kanske låter lite trist, men även vi tycker att hon är så liten att hon fattar inte vem som ger vad ändå. Sen funderade vi på att sätta in en slant på henne sparkonto, men vi har precis köpt radhus och behöver alla pengar vi har. Sen får man ju inte glömma att kalaset i sig kostar en hel del . Vi får sätta in pengar på hennes konto vid ett senare tillfälle. Vi har varit lite dåliga på att spara men det finns ju gott om tid. På ett år har det bara hunnit bli ca 3000:-.
    Så mkt har inte vi sparat :(
    Vi ska investera en tusenlapp i aktier, sen har hon en liten slant på ett sparkonto, annars inget.

Förstår att ni behöver pengarna till radhuset nu! Se det som en investering till Milea, hon ärver ju huset en vacker dag!! ;)

mmm, kalaset kostar ju också - funderar på att bara ha nån tårta och kaffe på Elmas kalas. Ska baka en billig pannkakstårta kanske? ;)
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

simben: Nä, vi har än så länge bara fått göra ultraljud och det såg okej ut då de preliminärkollade. Får ett definitivt svar på papper hem. Jag frågade hur det gått då vi var hos läkaren i veckan, pga Elmas hosta som inte vill ge sig, och då ringde läkaren till östra för att höra efter, så de gav ett prel. besked.

mucg-röntgen kommer väl nån gång framöver men vi har inte fått nån tid än iaf.

och som svar på ögoninflammation, så ja det smittar, men beroende på vad det beror på så klart också...  men en klassisk ögoninflammation smittar. Var noga med handhygienen och låt henne inte peta er i ansiktet med sina händer.

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Tullemi skrev 2009-01-30 22:37:41 följande:
    Fast hon frågar iofs om ÖRONinflammation smittar . Och det gör det inte.
    Eeeeh, jaha! Missade lite där ja... men då vet ju alla att ögoninflammation smittar iaf!! ;)
    Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

simben: ja, det är jätteskönt att det än så länge bara verkar vara ren otur att hon åkte på uvi. Skönt att det var samma för din tjejja ju!! Elma har inte ätit nåt förebyggande alls. Vad fick ni?? Ska fråga läkaren om det, om inte annat, vid nästa läkarbesök.

Det dåliga är att vi inte ens vet hur de ska gå vidare, ingen ny "vanlig" läkartid ens... vet inget alls!!! rätt kasst faktiskt.

Niki: vad skönt att det går åt rätt håll. krya på er!

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

tack Simben för infon, du är toppen!! jag har varit inne på reflux-tråden och läst lite men har inte orkat nu på länge. Jag har fått för mig att det inte är nåt med Elma, så jag har inte orkat att läsa om de som har det tufft kring detta. Jag vill tro att det som sagt bara är otur.

Inatt vaknade Elma ett par gånger, hennes hosta vill inte ge sig och numera kräks hon då hon hostar. Jag fick nog då jag vaknade vid 2 inatt och sa till sambon att vi skulle åka upp med henne idag, så hon får nåt mot hostan. När sambon gick upp med henne i morse hade hon feber. Så nu börjar förkyldningen om - IGEN!! va fffffnnnnn!!! Nu har vi iaf fått bricanyl mot hostan så får vi se om det kan hjälpa. Sänka togs men den var normal så det är en virusinfektion till hon åkt på, stackaren!!

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979

Tack, det ska jag göra! :)

har mollipecten hjälpt maja?? Vi fick mollipect för tre veckor sen till Elma, men det har inte hjälpt nånting. Mollipect är slemlösande och bricanylen slemlösande och luftrörsvidgande.
    Hoppas till gudarna att bricanylen ska hjälpa nu.

Hoppas Maja känner sig bättre!

Elma är världens centrum
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-02-02 09:42:26 följande:
    Jag har prövat ge Eliina leverpastejsmörgås tycker hon är gott men nog mer roligare att kladda och klämma i handen med.

haha, samma här. LEverpastejen kletar så gött!!
    Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4