• Imas

FebruariMammor, del 4

Är inte 3dagarsfebern som ger lite lätta utslag vid magen?? Nu blev jag osäker, hoppas hon kryar på sig snart.

• Imas

Bra att veta att den kommer 3 dygn efter feber, trodde den kom ungefär samtidigt som febern höll i sig.

• Imas

Simben ja fy det ska jag hålla koll på, kan inte varit roligt när det blev så illa.

• Imas

Simben skrev 2009-01-30 19:05:37 följande:

imas; nä som tur var så visade ju mucg-röntgen sen att allt såg okej ut och ingen reflux fanns vilket dom alltid misstänker vid njurbäckeninflammation. Ville bara berätta så du inte väntar för länge innan du söker för det när det inte längre kan vara 3-dagarsfeber..kram Skruttis; hur har det gått för er? gjort mucg-röntgen än?
    Tur är då det att vi inte haft 3 dagarsfeber ännu det var NIKI som troligen hade det på sin lilla tjej om jag förstod rätt.

Nej ni tjejer nu blir det en filmkväll (hyrde Slaget av Poltava haha en krigsfilm som jag ska titta på med gubben bara för att retas) och sedan i sängen ska upp och jobba 10 timmar imorgon.
  • Imas

Skruttis vi fick Bricanyl till Eliina för hostan och den hjälpte jättebra.

• Imas

Jag har prövat ge Eliina leverpastejsmörgås tycker hon är gott men nog mer roligare att kladda och klämma i handen med.

• Imas
    Tullemi skrev 2009-02-02 11:48:18 följande:
    Vi har vid några (läs 4) tillfällen låtit Milea äta gröt själv. Jag inhandlade en sådan där förklädsjacka på HM och sen fick hon gå loss på grötskålen. Hon verkade fatta att skeden skulle in i munnen, men hon tyckte att det var så väldigt mycket roligare att söla runt. Jag planerar in "äta-själv-stunderna" så att det sammanfaller med bad-dax. Fast fy 17 vad det kladdar och smetar. Jag sitter och biter mig i läppen och snurrar händerna när jag sitter bredvid henne. Ler ansträng och uppmuntrar henne "Braaaa, Milea" .
    Vilken bra idé att köpa skyddsjacka åt dom när det skall till att prövas äta själv med sked Ska faktiskt testa det nu, hunden kommer väl att hjälpa till att städa kan jag tänka mig haha.

Vad gör man åt ordentligt röd och utslag på stjärten, vi har prövat idomin och puder, nu har det blivit blåsor, har badat av henne och nu är hon på luftning i badrock, hon har lite dryg diaré som säkert ser till det hela.
  • Imas

Eliina får utslag utav Liberoblöjor och när det vart dags att handla nya hem så var det Tommi som åkte och handlade och ja han är rätt disträ så han tog Libero Jumbokartongpack till Eliina. Men skall absolut testa olivolja har det hemma nu, weleda har vi också hemma :)

• Imas

Grattis grattis :)

Såg nu att vi inte står med på listan får vi det

Svar på tråden FebruariMammor, del 4