• Imas

FebruariMammor, del 4

Nä vi åker in nu igen till Östra med Eliina hon är helt svullen i ansiktet och röd som en kräfta. Hostar mera och är trött. Hoppas vi får med medicin hem nu så vi som slipper fara ut och in.

• Imas

Lillamuan tack och vad kul att ni fick se eran lilla rackare där.

• Imas

Hej nu är vi hemma igen, kom in snabbt och fick träffa dr på en gång som gav Eliina adrenalininhalation x2 och skrev ut en ögonsalva till henne. Så vi kom hem igen efter 2 timmar. Skönt att det gick snabbt och vi slipper förhoppningsvis åka tillbaka nu. Tror nog lilla jäntan är på bättringsväg redan nu, hon ligger i sin resesäng i vardagsrummet och slickar och trycker ut tungan på nätväggen och skrattar.

LillaMuan vilken underbar flicka du har som verkar så go och glad vid bordet :)

• Imas

Dom sa att hon förmodligen fått två förkylningar samtidigt på varandra. Tror hon sov ganska lugnt inatt bäddade upp henne och la en kudde under hennes madrass för jag vaknade inte av hosta. Dom tyckte att vi kunde fortsätta ge henne flytande bricanyl med.

• Imas

Tusan vad arg jag blir har suttit halva natten uppe på Östra igen med Eliina. Hon har haft diaré i en vecka och kräkst i 2 dagar, 39 graders feber i 3 dagar nu igen, och vi bestämde oss för att åka till Kungsbacka med henne. Där kom vi in och fick träffa en puckad doktor som antagligen blev sur för att vi störde eftersom det inte var några andra där. Vi berättar hela sjukhistorien om att hon varit sjuk i 15 dgr med två akutbesök där vi fått inhalera för lungorna. Hon har bara ätit 6 dl välling på hela dagen inte kissat och han är grinig och kollar snabbt i öronen och halsen snäser att det ser bra ut och det är bara att åka hem och vänta en vecka. Kräver av honom att jag inte godtar att det bara är att åka hem då hon har feber inte äter och mår dåligt. Han bara går därifrån. Så jag och gubben tog Eliina upp till Östra igen. Då hade hennes feber stigit till 40 grader och hon kräktes 2 gånger när vi var där uppe. Fick träffa en supergullig doktor som tog sig tid och pratade och undersökte Eliina. Han såg direkt att hon var röd i halsen och hade dubbel öroninflamation. Så vi fick penecillin och återbesök sen till Mölndal för öronen. Och han sa även då hon inte äter bra och kräks om det skulle fortsätta skulle vi komma in igen så dom kunde ge henne dropp. Usch vad långt det blev men var tvungen att vetilera lite och spy galla på puckodoktor.

• Imas

LadyJo skrev 2009-01-11 08:22:32 följande:

Imas: Jag förstår att du blir arg! Jag skulle nog nästan ringa upp det sjukhuset och den doktorn och kräva en ursäkt, när det nu så tydligt visat sig att han är inkompetent i sitt yrke.
    Jag sa det till Tommi med igår att jag skulle vilja ringa dit. Usch Eliina kräks bara upp allt vi ger henne nu på morgonen. Dock är hon ändå pigg av sig,
  • Imas
    Tullemi skrev 2009-01-11 10:47:11 följande:
    Imas: Usch, vad jobbigt ni måste ha det. Milea var sjuk när vi kommit hem från Thailand. Bara bajsade och kräktes i flera dagar, men var pigg (konstiga små varelser är dom). Det var väldigt påfrestande att ha ett sjukt barn. Dels är man ju orolig hela tiden och undrar vad det är som är fel, men det är även slitsamt rent praktiskt. Det blir mycket jobb/tvätt när dom kräks och bajsar diarré och man vågar ju knappt röra dom. Svårt att få dom att äta och man trilskas för man vill så gärna ha dom lite mat/vätska. *suck* Det sista man behöver är att möta en snorkig nonchalant läkare.
    Jag blev mest lättad utav att jag visste att febern berodde på något. Hon fick ju feber utav en anledning nu var det öron, törs inte tänka om jag åkt hem och väntat en vecka då det var vanligt enligt Kungsbacka att hon skulle äta 6 dl vätska och mat sammanlagt per dygn och jag sa till doktorn jag vet att något är fel hjälp henne., Doktorn uppe på Östra bara skaka på huvudet när vi berättade att dom som kastade ut oss,tänk om trumhinnan spruckit på henne. Eller som nu när vi försöker få i henne alvedon och bricanyl och välling så kräks hon bara upp det igen. Ska låta henne sova en liten stund till sedan ska jag truga med lite sockersaft så hon får i sig lite iaf.
  • Imas

Ska pröva ge henne isglass bra tips.

Jo jag tror hon har lite känslig mage nu med allt.

Yes pes imorgon ska jag ringa dit och gnälla samt lämna en postit-lapp med en hälsning från oss ang öron.

Vi ska ha kalas med ballonger serpentiner hattar glitter och blåstutor. Ska baka en tårta med Linuxpingvinen Tux på då hon är döpt till Tux som första namn efter pingvinen. Hon ska bjuda hit lite folk mest släkt och så men en kompis ska hon bjuda. Och hon ska äta en egen tårta. *Hon smakade en pyttebit mest klämde och kladdade på sin 6 månads dag*

Usch hon kräks upp allt hon får i sig, hon sov hela eftermiddagen vaknade och drack 130ml vatten rakt av sedan blev hon piggare. Men hon kräks kaskader av alvedon bricanyl och penecillinet. Hon har ätit en majskrok och vi har förberett saft till henne så hon får i sig socker. Febern är ok nu så jag tror vi slipper åka in och få dropp.

• Imas

Apropå födelsedagar Eliina var beräknad på sin pappas födelsedag 28:e men kom 14:e ist. Nu är vi lite på bättringsvägar här hemma iaf. Hon dricker lite Sempers fruktdryck och någon majskrok kommer ner ibland.

Är det någon som haft öronbarn innan och blir dom enormt slöa utav penecillinet. För idag väckte jag Eliina kl runt 7, hon somnade om igen och jag väckte henne halv 11 hon var vaken 20 min somnade om igen till 1 tiden och somnade vid 2 snåret fram till 5. Så har det varit sen i lördags, hon bara sover och sover.

• Imas

Elli Eliina är på bättringsvägen sakta dock.

Lillamuan När Eliina ska ut och gå så lutar hon sig framåt med vagnen och sedan glider och glömmer fötterna i sista stund kommer hon på och springer ikapp vagnen fast på tå, hon trotsar och skall gå på tårna haha.

Skruttis Hur har det gått Elmas hosta.

Blueroose Du ska se att det ordnar sig :)

Svar på tråden FebruariMammor, del 4