• Imas

FebruariMammor, del 4

Skruttis1979 skrev 2009-02-26 11:18:50 följande:

GRATTIS Imas!!! Vad roligt!! När är det dax för bebisen att titta ut då?? November??
    Ja det blir en Novemberbebis så det är rätt tidigt ännu. Jag önskar att allt går väl nu. Känns som vi haft världens evigaste otur nu och allt vänder bara så där.

Just ja pratade med trafikpolisen i början av veckan och dom lägger ner ärendent angående krocken. Det var ingens fel anser dom. Nu är det upp till försäkringsbolagen att bedömma. Sen fick vi veta också vad det var för bil vi krockade med och det var en Hummer H3 undra på att jag tyckte att deras baklykta var uppe vi takhöjd på våran bil när jag såg den precis innan smällen.
  • Imas

Ja, dom hade IF som försäkringsbolag och vi har ett bolag som jag inte ens kan uttala något norskt Gjensidige tror jag. Snart ska Eliina jag och Scooby Doo-hunden gå ner till apoteket och köpa ett nytt test för att säkra saken mera, litar inte rikitgt på testlagrets stickor även om den nu faktiskt ändå gav utslag på BIM-4.

Någon som har tips på en blöja som kan fungera som nattblöja. Pampers som vi har nu bara läcker,.

• Imas

lillamuan skrev 2009-02-26 12:34:54 följande:

imas: GRAAATTTIIISS välkommen in i tjockisarnas klubb igen hahaha idag fick elin 2 sprutor en i vart ben.. satan i gatan va hon skrek.. shiit. hon fick den vanliga ett årssprutan samt den peverad eller vad den nu hette
    [/citat]

Tack, skönt att slippa det här med att oroa sig inför formen till beach 2009 haha.
    Eliina har också tagit prevenarsprutan den var ganska jobbig för henne såg man.
    Skruttis1979 skrev 2009-02-26 12:31:49 följande:
    [citat]
    Kanske dax att flytta spriten vi har i vår skänk. Det är bara en glasdörr in till flaskorna och Elma står alltid och sjunger framför den och klappar på vår jeltzin-bag in box... hm.
    Neeeeeeeej jag och Tommi fick utav Eliinas fadder två jättefina Hel&Verdoemenis öl när hon fyllde år för vi lyckats hålla liv i henne i ett år Nu kan jag ju inte dricka den, Tur det har den en hållbarhet på 25 år om den förvaras mörkt och svalt. Jag visste att jag skulle ha slurkat den i helgen i stället.
  • Imas

lillamuan skrev 2009-02-26 13:34:02 följande:

ASG imas som jag garvade åt ditt inlägg.. det roliga var att min svärfar var helt nojjig när vi var på resturang och hon fick en brödbit så trodde han att hon skulle sätta den i halsen så sa jag skämtsamt att: neeej men asså jag har lyckats hålla henne i liv i ett år så då ska jag nog fan klara ett år till men han uppskattade inte mitt skämt
    Haha, så Är Tommi när jag ber honom ge Eliina en bit av hans smörgås då tror han att han skall mata ehm en myra eller två, med mig ger jag henne egna smörgåsbitar.
  • Imas

Simben skrev 2009-02-26 15:06:40 följande:

Jättegrattis till dig Imas  Här ger vi inga smörgåsbitar till maja utan hela smörgåsar och hon tuggar av och äter så bra utan problem. Men så har hon ju oxå massor av tänder. nu har nummer 13 brutit igenom som då är en hörntand nere. Så några tuggproblem finns inte här Hon äter även hel banan själv och dubbelrån blandannat
    Tack :)

Eliina äter också som smörgåsstavar, men Pappa T tror hon är så pytteliten fortfarande. Hon har också många tänder hela 8 fram och två kindtänder och nu är dom på gång där nere med. Hon bits minsann min lilla unge.
  • Imas

Skruttis1979 skrev 2009-02-26 15:42:06 följande:

Elma har stooora tuggproblem - sätter allt i halsen och klöks jättelätt. Får vända på henne ofta för att få loss det som hon sätter i halsen. Ändå ger vi inte så stora bitar som man "borde" kunna ge en ettåring. :/   Hon har inte fattar grejen än iaf. Lite trist. Fast hon har "bara" 7 tänder so far... Bits gör hon däremot massor. Speciellt då hon inte får all uppmärksamhet och hon märker att gnället inte tar på oss. Då kommer hon fram och bits eller tjuvnyps, jädra unge!! :)
    Haha själv har jag fått mig en dask i baken av eliina när hon slängde ner vattenflaskan från bordet och jag böjde mig ner, antar att det var givet att slå en high five där för henne
  • Imas

Undar vad våra små hjältar blir till vuxen ålder av dömma till Eliina nu så tror jag hon blir skådis eller politiker med en dimp av drama queen i.

• Imas
    Sandy26 skrev 2009-02-26 21:10:36 följande:
    Hej på er tjejer hur är det med er alla. Här hemma är allt bara bra på måndag ska patrik börja inskolningen på dagis. Ha det bra alla och kramar
    Oj vad spännande, har funderat runt inskolning men fick reda på att jag var tvungen att ansöka via nätet och deras siad var ju då så klart trasig
  • Imas
    Tullemi skrev 2009-02-27 22:28:27 följande:
    Aaaaw, vad söt hon är. Och vilka stoooora ögon hon har .
    Dom är från mig
Svar på tråden FebruariMammor, del 4