FebruariMammor, del 4
Men köp nu på rean eller så, så ni har fodrade gallonisar till hösten! Ett tips ;)
Elma är också inne i en sova-period. Baaara gnäller och är skittrött hela tiden. Idag vaknade hon vid 7.30, somnade om vid 9 och sov till 10.30, somnade igen vid 12 ochs ov en timme, sov igen vid 16 och sov en timme... och nu har jag lagt henne för natten...
Hon är jättegrinig och gnällig de stunder hon är vaken. ska bara vara där man är och drar sig upp och inget passar... vet inte vad detta är. Nån som känner igen det??
ja... Elma lärde sig igår att ställa sig upp mot saker, men hon tycker det är läskigt att sätta sig ner igen... så hon blir stående och skriker för att hon inte kommer ner. och då man satt henne ner, ska hon ju upp, för det är roligare än att sitta... osså håller vi på sådär.
Sitter hon ner och jag sätter mig nån annanstans än precis bredvid, kommer hon och drar mig i byxorna och ska resa sig upp mot mig, osså gnäller hon - vill att jag ska vara med heeeela tiden. Lite tröttsamt att hon inte klarar sig själv för 5 öre. men det går väl över snart.
Vi får passa på att njuta nu, snart är de tonåringar och ska dra hem killar och kompisar! ;)
Idag blir det läkaren med Elma... hostan hon har är inte dålig. Vi har kännt oss kassa både hon jag.... och i söndags gick vi in på fjärde veckan, suck!
Inatt har hag varit uppe i omgångar för att suga näsan, ge henne nässpray och slemlösande så hon skulle kunna hosta "bättre", fick mata i samband med detta så hon skulle kunna somna om mätt. Skitjobbigt, är helt slut nu. Hon vaknade dessutom vid vanlig tid, så inte fick man sovmorgon inte... sen gnäller hon som fn och är jättetrött hela tiden. näsan har börjat rinna igen och hon hostar bara mer och mer. Lilla gumman, vad trött jag blir på henne! ;)
och stackars MIG då!! som får stå ut med detta! ;)
Jaja, hoppas farbror doktorn har en dunderkur åt henne!!
Ha en bra dag alla!
lillamuan: exakt såna miner gör Elma också, kul att det stämmer så i åldrar med er andra också!!
Hon sitter också å fjantar och tramsar vid matbordet, skriker, gör miner med tungar/munnen/ögonen... ja you name it! Kul är det iaf!!
jag har lagt ut en rolig video på Elma - gå in på min sida och klicka på video:s.
Jag kunde inte vända den rätt, så luta huvudet åt höger så ser ni det rätt :)
Det är lite mörkt, men Elma hade råkat haka tag i en papperspåse, som i sin tur hakat tag i sopskyffeln!! Elma blev rätt störd av att ha dessa grejor på släp!!
Hann iaf att fånga det på film, med hjälp av digitalkameran!!
Imas:
Vi var hos läkaren igår och hon fick Mollipect mot hostan. Hon hostar iaf en massa och nästan kräks varje gång. I natt har det varit en mardröm, hostat heeela natten så jag inte sovit nåt alls, plus att hon vaknade till sådär 1,5 timme vid 2-tiden...
Näsan rinner och hon nyser en massa. Tempade henne i natt då jag hade henne uppe och hon har feber lilla skruttan.
Nu har jag också börjat nysa och har blivit täppt... skulle inte förvåna mig om jag åker på denna förkyldning också, som knappt inte blivit av med den förra... suck.
Nog med klagandet.
Vad skönt att ni är på bättringsvägen iaf!! Hoppas det fortsätter så!