• Fruntimre

tips om graviditet&förlossning, snälla!

hej!
    Jag och sambon har beslutat att vi ska testa skaffa barn, har slutat med preventivmedel för ca 1år sedan och varje gång mensen är sen men jag bara får negativt blir jag besviken. Men innerst inne är jag också väldigt orolig. Är livrädd för förlossningen, förändringen av kroppen och sånt. Har hört att det är ganska vanligt vid första barnet att man spricker vilket känns skrämmande, bristningar på magen känns också hemskt. Sambon säger hela tiden att jag inte ska vara orolig, alla andra klarar ju detta. Jo, vet ju att det inte är farligt men just jag känner ju såhär och skulle då vilja ha lite tips på vad man tex kan göra för att förebygga dessa saker och även folk som har varit med om detta kan berätta lite mer så man vet vad man har att förvänta sig. Läser mycket på internet om graviditet och allt runtomkring men bara det som jag blir skrämd av som sätter sig på huvudet så att säga.
    Hoppas ni kan komma med lite tips och ideér:)

• Svar på tråden tips om graviditet&förlossning, snälla!
  • Fruntimre
    Svar på #2
    ok, jo men så beror det ju på hur mkt det blir. Vissa är supersmala och noll bristningar nästan direkt efter födseln och vissa har stora röda ränder.. Känns läskigt om det skulle bli så men skulle väl få smörja in och göra mitt bästa iaf...
    ok, ja det är ju bra att det finns sånt:)
    hehe, jo det förstår jag. Bara lite rädsla som finns utan att jag vill. :P
  • Fruntimre

tacksam för alla svar! skönt att få höra lite hur andra mammor/blivande känner:)

Svar på tråden tips om graviditet&förlossning, snälla!