• Birsen

Jag orkar inte mer....missfall nr 4 på g

Inte nog med att man går igenom IVF ska man stå ut med smärtan att gång på gång få missfall???

Efter min tredje missfall så gjorde dom en missfallsutrdenig som visade att min livmoder va hjärtformad. Jag opererades dec 07 och nu är jag gravid med hjälp av IVf igen. Eller gravid och gravid....jag har haft bruna flytningar i 4 dagar så jag väntar på att allt ska komma ut när som.

Jag orkar inte mer....GråterGråterGråter

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-30 16:22
    Tänkte uppdatera här....vet ju inte vad som hller på och sker. Men natten mellan söndag och måndag den 22/12 fick jag en riktig störtblödning med klumpar och trodde det va kört. När vi kom upp till Gbg på morgonen så hittade läkaren ett litet gryn på 6 mm och hjärtat tickade.
    Nu ska jag på VUL igen den 2/1. Så förvirrande......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 19:47
    Idag har jag hunnit bli 8 veckor och 3 dagar. Altså är i vecka 9. Mina bruna flytningar fortsätter och jag är ff jättenervös. Vi såg dock ett litet pyre på 14 mm och livmoderhasen var sluten. Läkaren kunde inte se blod i livmodern. Ska träffa psykolog och med tanke på mina missfall remiterade han mig vidare till specialmödravården här i stan. Kan ju inte fortsätta gå hos dom vilket jag egentligen skulle viljat. Alltså om dom hade mördavård vill säga...
    Kommer nog aldrig kunna pusta ut men det känns lite lite bättre idag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-11 15:32
    Hej!

Nu har jag gått in i vecka 19 (18+0).
    Vägen hit har varot tuff. har lika lång väg till BF. Men nu utan blödningar som jag hoppas jag slipper framöver.
    RUl gick bra och allt är som det ska med den lilla bebisen som värkar att må prima.
    Härmed avslutar jag denna tråden och hoppas den ger hopp för andra som blöder i början av sin garviditet och tidigare haft missfall.

tack alla som stöttat!
  • Svar på tråden Jag orkar inte mer....missfall nr 4 på g
  • Birsen

tack sanna....jag bara ville skriva av mig för jag har kört fast. Vet inte alls hur vi ska gå vidare och vad vi ska göra....

• Therese6699

Stora kramar till dig. Jag har också en hjärtformad livmoder. Jag har också läst någonstans att det kan vara risk för missfall. Jag har dock varit gravid två gånger och fött barn (en av mina söner dog tyvärr när han var 6 månader gammal) så jag har ett levande barn. Därefter har jag haft missfall två gånger och nu är jag gravid igen. Nu är jag i vecka 14 så jag hoppas att det ska gå vägen den här gången. Men nu har jag sagt till mig själv att går det här åt skogen så orkar jag inte gå igenom något mer så då lägger vi ned strävan efter ett barn till.

Jag hoppas att dina blödningar inte är allvarliga, men det hjälper ju inte dig. Vet själv hur det känns när det kommer lite blodblandade flytningar.

Stora kramar
    Tess

• Birsen

Tess...Hoppas innerligt att din graviditet leder till ett syskon till ditt barn.
    Att mista ett barn sår inte någon annan sorg.
    Kram till dig med

• Simba79

Många stora kramar till dig Birsen!!! Är det dags för VUL snart? Annars kan du väl ringa Ca och be att få kolla vad som händer. Jag hoppas att allt går bra för dig nu!

• Birsen

Simba...jag var där i torsdags och det såg bra ut enligt läkaren. Han såg blod i livmodern som i värsta fall kan vara början till missfall. Så nästa vul är på torsdag igen. Men jag är helt säker på att det är missfall igen. Känns så iallafall...

• speransa

Till Birsen!

Det måste inte vara ett missfall även om du har bruna flytningar!! Tänk på det jag har själv haft utom x, ma och mf så jag förstår din stress..

Håller tummarna för dig!!

Kram

• Simba79

Birsen skrev 2008-12-14 15:13:31 följande:

Simba...jag var där i torsdags och det såg bra ut enligt läkaren. Han såg blod i livmodern som i värsta fall kan vara början till missfall. Så nästa vul är på torsdag igen. Men jag är helt säker på att det är missfall igen. Känns så iallafall...
    Jag hoppas att allt ser bra ut på torsdag!
    Kram!
  • Birsen

speransa....jag är helt knäckt...Orkar inte kämpa vidare och vara positiv.

Tack för ditt stöd

Kram tebax!

Svar på tråden Jag orkar inte mer....missfall nr 4 på g