Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?
Jag tycker inte ens att man som förälder har rätt att lägga sig i vilken sexuell lägg´ning ens barn har, får man barn är det en skyldighet att stötta dem oavsett det.
Jag tycker inte ens att man som förälder har rätt att lägga sig i vilken sexuell lägg´ning ens barn har, får man barn är det en skyldighet att stötta dem oavsett det.
Menar du på allvar att du skulle bry dig om hurvida dina barnbarn är biologiska eller inte?
Och jag fatatr absolut inte det där med att du akulle bli lite besviken för att du gärna vill ha barnbarn, homosexuella kan få barn, de kan tom få biologiska barn om det nu är viktigt.
Ja. Vad har det med frågan om biologiska barnbarn att göra? Skulle du bry dig om ditt barnbarn var biologiskt eller inte?
Och är du medveten om att det är fullt möjligt för homosexuella att få barn och att det därmed inte finns någon anledning för dig att ora dig för det när det gäller hurvida dina eventuella barn blir homo.
LittleMee skrev 2009-01-10 22:22:43 följande:
Var har jag sagt att man inte får vara ledsen för att man inte kan få biologiska (inte egna, det blir de ändå) barn och att det bara är att adoptera? Det är nog snarare så att du väljer att missförstå mig och lägger in betydelser i mina inlägg som inte finns där. Jag har varken dömt eller nedvärderat dig någonstans så jag väljer att förbise din kommentar om hur pinsam jag är.
Jag har ett biologiskt barn för att jag råkade bli gravid och inte fick göra abort. Jag tror inte att jag ahde blivit ledsen om jag inte var fertil eftersom jag själv har en obiologisk mamma och därmed vet att det inte är någon skillnad.
Men det betyder som sagt inte att jag inte har full förståelse för att det kan vara en sorg att inte kunan få biologiska barn. Men jag har faktiskt svårare att förstå hur man kan bli ledsen för att man inte får biologiska barnbarn, du får gärna förklara för mig så att jag förstår.
Nä, ajg har inte sagt det ordagrant, jag har faktiskt inte sagt det alls eftersom jag inte känner på det sättet. Att du väljer att tolka det så är ditt val och gör inte mig pinsam.
Men jag förstår faktiskt inte hur man kan bry sig hurvida ett barnbarn är biologiskt eller inte, det var därför jag FRÅGADE dig, inte ifrågasatte dig.
Sen tror jag inte som du att vi är skapta att föra våra gener vidare, men det betyder fortfarande inte att jag inte har full förståelse för att vissa vill ha biologiska barn. Dock tror jag att det handlar om en okunskap om hur bar det kan bli med obiologiska barn och en rädsla för det man vet lite om.
Jag har fortfarande inte ifrågasatt dig, det blir bara löjligt om du ska prata om mig, vi kan väl försöka vara vuxna?
Det här är ett debattforum, därför frågade jag dig för att förstå.
Och att jag inte skulle respektera dina känslor är något du har hittat på.
Och självklart är det inte något fel att vara rädd för något man inte vet mycket om, just därför skrev jag innan att jag har full förståelse för att vissa vill ha biologiska barn.
Nu lägger vi ner, jag respekterer dina åsikter men var nyfiken på varför du kände så, du vill inte svara och då respekterar jag det.
Ha en bra kväll.