Inlägg från: susannemalmö |Visa alla inlägg
  • susannemalmö

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Jag tycker inte ens att man som förälder har rätt att lägga sig i vilken sexuell lägg´ning ens barn har, får man barn är det en skyldighet att stötta dem oavsett det.

• susannemalmö

Menar du på allvar att du skulle bry dig om hurvida dina barnbarn är biologiska eller inte?

Och jag fatatr absolut inte det där med att du akulle bli lite besviken för att du gärna vill ha barnbarn, homosexuella kan få barn, de kan tom få biologiska barn om det nu är viktigt.

LittleMee skrev 2009-01-10 22:22:43 följande:
    Lite besviken skulle jag bli av den anledningen att jag gärna vill ha barnbarn. Ganska logiskt sådär spontant med tanke på att två av samma kön inte kan producera barn.Så jag hade inte blivit mer ledsen än om han/hon säger att de är ofrivilliga barnlösa eller inte vill ha barn överhuvudtaget.I slutändan är det deras beslut och jag skulle inte bli besviken för att mina barn inte tillhör "normen". Många av oss eftersträvar att få biologiska barn till att börja med men när den besvikelsen om att man inte kan har lagt sig och man öppnar sina ögon för alla dessa barn som inga föräldrar har tror jag lyckan blir total för alla inblandade ändå. Men vi alla måste få tid att bearbeta den "sorgen" i våran takt. Ingen annan ska behöva uttala hur vi själva ska känna.
  • susannemalmö

Ja. Vad har det med frågan om biologiska barnbarn att göra? Skulle du bry dig om ditt barnbarn var biologiskt eller inte?

Och är du medveten om att det är fullt möjligt för homosexuella att få barn och att det därmed inte finns någon anledning för dig att ora dig för det när det gäller hurvida dina eventuella barn blir homo.

LittleMee skrev 2009-01-10 22:30:23 följande:
    susannemalmö skrev 2009-01-10 22:27:16 följande:
    Har du biologiska barn?
  • susannemalmö

LittleMee skrev 2009-01-10 22:22:43 följande:

Lite besviken skulle jag bli av den anledningen att jag gärna vill ha barnbarn.
    Det är den här meningen jag inte förstår. Att vara homosexuell är inget hinder för att få barn, vad exakt är det du skulle bli besviken över?
  • susannemalmö

Var har jag sagt att man inte får vara ledsen för att man inte kan få biologiska (inte egna, det blir de ändå) barn och att det bara är att adoptera? Det är nog snarare så att du väljer att missförstå mig och lägger in betydelser i mina inlägg som inte finns där. Jag har varken dömt eller nedvärderat dig någonstans så jag väljer att förbise din kommentar om hur pinsam jag är.

Jag har ett biologiskt barn för att jag råkade bli gravid och inte fick göra abort. Jag tror inte att jag ahde blivit ledsen om jag inte var fertil eftersom jag själv har en obiologisk mamma och därmed vet att det inte är någon skillnad.
    Men det betyder som sagt inte att jag inte har full förståelse för att det kan vara en sorg att inte kunan få biologiska barn. Men jag har faktiskt svårare att förstå hur man kan bli ledsen för att man inte får biologiska barnbarn, du får gärna förklara för mig så att jag förstår.

LittleMee skrev 2009-01-10 22:38:59 följande:
    Det som kan få mig att höja på ögonbrynet är alla dessa "jag är så bra" väljer att feltolka alla inlägg för att vrida till det till nåt negativt, som ex när någon blir besviken för att man nu inte kan få ex biologiska barnbarn. Gå in på Svårt att få barn forumet och be alla sluta vara besvikna eller ledsna om att inte få egna barn för det är ju "bara" att adoptera. Det är ju inte tillåtet att bli ledsen eller besviken om nåt inte går enligt "normen". Framförallt vill jag fråga er varför har ni biologiska barn när många barn i världen behöver föräldrar? om ni inte var fertila hade ni då blivit ledsna? Varför är det tillåtet för vissa men inte för andra?det är bara brist på respekt och framförallt empati att sitta och döma och nedvärdera hur andra känner. Pinsamt!
  • susannemalmö

Nä, ajg har inte sagt det ordagrant, jag har faktiskt inte sagt det alls eftersom jag inte känner på det sättet. Att du väljer att tolka det så är ditt val och gör inte mig pinsam.

Men jag förstår faktiskt inte hur man kan bry sig hurvida ett barnbarn är biologiskt eller inte, det var därför jag FRÅGADE dig, inte ifrågasatte dig.

Sen tror jag inte som du att vi är skapta att föra våra gener vidare, men det betyder fortfarande inte att jag inte har full förståelse för att vissa vill ha biologiska barn. Dock tror jag att det handlar om en okunskap om hur bar det kan bli med obiologiska barn och en rädsla för det man vet lite om.

LittleMee skrev 2009-01-10 23:01:21 följande:
    susannemalmö skrev 2009-01-10 22:51:23 följande:
    Du har inte sagt ordagrannt att man inte får vara ledsen men ditt sätt att ifrågasätta säger en hel del, jag tolkar det som att du inte håller med? för annars hade vi inte haft den här diskussionen eller hur?Då tar vi det en gång till...Jag skulle inte bli besviken för att mina barn inte tillhör "normen". Jag skulle enbart bli besviken för att de inte skulle producera barn om de nu vill ha barn överhuvudtaget. Det som är lite synd är att vi människor är "skapta" för att vilja föra vidare våra gener, nåt som är en del av oss själva i första hand. Jag tvivlar inte på att det finns människor som bortser från det och väljer att adoptera först. Men det är inte många. Oftast är det så att många adoptivföräldrar har försökt på egen hand innan.Om det inte blir som man tänkt sig? får inte vi bli besvikna?Även om homosexuella kan få biologiska barn så vet jag att behandlingar inte är roligt såsom ivf, insemination osv. Det påverkar psyket nåt fruktansvärt och för att inte tala om vad man utsätter sin kropp för alla dessa preparat som hjälp. Det önskar jag ingen. Av den anledningen skulle jag bli ledsen för mitt barn skull.Sedan om du läste längre ner i mitt första inlägg så tvivlar jag inte heller på att när besvikelsen har lagt sig så blir lyckan total den dagen man får barnbarn, oavsett hur. Tråden var ju riktad till var och en. Jag svarade utifrån min perspektiv. Varför ifrågesätter du hur jag känner?
  • susannemalmö

Jag har fortfarande inte ifrågasatt dig, det blir bara löjligt om du ska prata om mig, vi kan väl försöka vara vuxna?

LittleMee skrev 2009-01-10 23:03:54 följande:
    Quintus Zebra skrev 2009-01-10 22:51:09 följande:
    Tyvärr så kan inte alla respektera ens känslor utan att ifrågasätta
  • susannemalmö

Det här är ett debattforum, därför frågade jag dig för att förstå.
    Och att jag inte skulle respektera dina känslor är något du har hittat på.
    Och självklart är det inte något fel att vara rädd för något man inte vet mycket om, just därför skrev jag innan att jag har full förståelse för att vissa vill ha biologiska barn.
    Nu lägger vi ner, jag respekterer dina åsikter men var nyfiken på varför du kände så, du vill inte svara och då respekterar jag det.
    Ha en bra kväll.

LittleMee skrev 2009-01-10 23:12:23 följande:
    susannemalmö skrev 2009-01-10 23:08:08 följande:
    Tydligen så delar vi även åsikt om vad som är "ifrågasätta". Du frågar samma frågor och jag har gett dig mina svar.Du förstår inte nej. Men jag gör det. Frågar jag ut dig om varför? nej, för att jag respekterar dina känslor och åsikter. Det är skillnaden mellan dig och mig. Självklart har det med okunskap att göra. Det är inte fel att vara rädd för nåt man inte vet om.
Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?