Inlägg från: Takhiza |Visa alla inlägg
  • Takhiza

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Kunde inte sagt de bättre själv

lejone skrev 2008-12-11 11:43:20 följande:
    Mitt barn är mitt älskade barn oavsett. Kärlek är alltid kärlek oavsett kön.
  • Takhiza

Man kan vara bi....

lyckligmamma skrev 2008-12-11 11:45:02 följande:
    mooogn skrev 2008-12-11 11:44:10 följande:
    ok. såg bara bröllopsbilder på dig, är de inte du som gifter dig med en kille????
  • Takhiza

Absolut inte.

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:01:52 följande:
    ett gaypar, minimal eller noll chans att adoptera
  • Takhiza

Men allt det där kan hända dig om du är överviktig, har mycket tattueringa eller piercingar, en annorlunda frisyr/hårfärg. Varför skämmas? Vem bryr sig om vad ANDRA tycker?

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:03:32 följande:
    det är därför jag helst vill att dottern ska vara hetero, det kan vara svårare att vara homo, eftersom det fortfarande finns dömande och inskränkta människor. vara normal, kunna berätta om sin partner man har, hålla handen på stan utan att bli utittad
  • Takhiza

Och varför ska man dölja dem bara för att man är gay?

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:06:15 följande:
    Takhiza skrev 2008-12-11 12:04:37 följande:
    skämmas menar jag nog inte. det kan vara väldigt jobbigt att måste dölja sina känslor offentligt. mÅnga gaykillar blir nedslagna ok. det finns sjuka typer som inte tål sånt
  • Takhiza

Skitsnack! Och det spelar ingen roll vilken sexuell läggning man har. De enda som sätter stopp för att man inte skulle visa upp sin kärlek är en själv! Folk kommer alltid vilja "hoppa på" de som är annorlunda, oavsett anledning.

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:08:59 följande:
    Ni kanske aldrig har upplevt det där med att man måste gömma sig för omvärlden, rädda att bli påhoppade? Lesbiska kan visa känslor utan att folk bryr sig lika mkt som om det var gaykillar.
  • Takhiza

KOmmer själv ifrån Skåne och har min bästa vän boendes i Malmös om är bög. Ingen har hoppat på honom eller hans pojkvän. Jag tror det har mycket med inställning att göra med.

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:12:43 följande:
    Takhiza skrev 2008-12-11 12:11:20 följande:
    I mmalmö är det väldigt vanligt att bögar blir påhoppade Det är inte så acceptabelt som man önskar att det var. människor förändras aldrig
  • Takhiza

Ja precis vem fan har inte det. Jag hade glasögon och var synthare... Snacka att alla ville slå ner mig heh, men jag låter inte de stoppa mig och jag hoppas att min son vågar följa SIN väg med, vad den än må vara.

lejone skrev 2008-12-11 12:13:42 följande:
    lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:08:59 följande:
    JOdå jag vet hur det är. Jag var mobbad hela min uppväxt så jo jag vet precis hur det är. Det har varit alla "fel" på mig som folk valt att hitta. Glasögon, tjock och allt annat. Jag har blivit misshandlad och påhoppad och gömt mig hemma i flera år föratt slippa dessa människor. Vissa människor väljer att leta fel på folk. Det är så enkelt det är.
  • Takhiza

Jo jag vet, du skrev ju det

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:23:52 följande:
    Takhiza skrev 2008-12-11 12:22:41 följande:
    Han är också från malmö.
  • Takhiza

Min personliga åsikt är tyvärr att det är FÅ som ändrar uppfattning från tonåring till vuxen. Tyvärr. Mobbing etc är precis lika utbrett bland vuxna som bland tonåringar.. De syns bara inte lika mycket då vuxna mer är sorten som snackar skit och går bakom ryggen medans tonåringar i regel är lite mer rätt fram, även om många av tonåringarna (speciellt tjejer!) tisslar och tasslar med.

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:29:00 följande:
    Jag tror att det kan vara svårt att bli accepterad i skolan, men när de blir vuxnare så förändras människor. man lär sig att acceptera och förstå mer. MiN MAmma ringde till bris när han berättade, hon trodde att de var fel på honom Hon visste inte vad homo var, hone från vietnamn. Hans tjejkompisar har alltid vetat om hans läggning, men han har inte berättat det för nån av sina killkompisr. Hans tjejkompisar tyckte de var kul, de ville pussas o kyssa honom när de festade o drack lite, var väl nyfikna, de visste ju att han inte hade känslor för tjejer så de var komoisak.
  • Takhiza

Tänder man på ett kön?? Själv tycker jag både mannens och kvinnanskön är fult som stryk..

SarahA skrev 2008-12-11 21:18:56 följande:
    Svar på #202lejone skrev 2008-12-11 21:17:04 följande: Klart du älskar din man för den han är. Men du tänder ju på honom för att han är just man eller?
  • Takhiza

Men då bli man intresserad av en människa baserat på utseende.

SarahA skrev 2008-12-11 21:25:06 följande:
    Jag älskar min sambo för den har är också, men jag skulle aldrig kunna bli kär i en kvinna och då anser jag att jag tänder på män. men men.. att ni orkar märka ord, jag tror ni förstår hur jag menar bara ni hade orkat försöka förstå
  • Takhiza

Eller för att det är så naturen har tänkt det och att människors KÄNSLOR inte utvecklades till den grad förrens senare. Vi är djur och söker därför, generellt sätt, efter (om du är kvinna) en alfa hanne som kan befrukta dig.

Och jag tror inte på konceptet "bi" Jag tycker om MÄNNISKOR och om en kvinna fått mig att känna så som min man får mig att känna, hade det inte spelat någon roll. Jag har dock aldrig varit tillsammans med en kvinna, men det kan vara för att jag på det stora planet gillar mäns personlighet bättre än de flesta kvinnors.

Felicia6 skrev 2008-12-11 21:26:55 följande:
    Om den personligheten suttit på en tjej hade du blivit kär i henne menar du? Jag är benägen att hålla med SaraA till viss del. Jag tror att man inte enbart blir kär i personligheten utan även könet. Varför blir en del annars enbart kära i killar medan vissa enbart blir kära i tjejer? Är det bara slumpen isf? Att dom personligheterna råkar sitta i killar hela ens liv tex?
  • Takhiza

Puss på dig! *fniss*

lejone skrev 2008-12-11 21:33:30 följande:
    Takhiza skrev 2008-12-11 21:31:40 följande:
    Bra skrivet! Åh jag är så dålig på att skriva så bra som du nu gjorde. Blir så ivrig i såna här diskussioner!
  • Takhiza

Risken att de blir mobbade i skolan kan vara ganska stor, ja (om de nu kommit ut med det i skolålder iofs) Fast o andra sidan, vad blir man INTE mobbad för i skolan? Jag hade glasögon och såg "annorlunda" ut, de räcker sånt med

Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?