SarahA skrev 2008-12-11 21:12:28 följande:
Svar på #193lejone skrev 2008-12-11 21:09:36 följande: Svårt att förklara i ord, då det alltid låter så dumt. Men ska försöka. Jag själv anser att heterosexuell är det ultimata, det man lär sig. Och det som varit i alla tider och det är så vi fortplantar oss och det bara är så det ska vara helt enkelt. Men sen är ju inte alla likadana, vilket är ganska bra de! För hur tråkigt hade det inte sett ut då? Men vissa som blir homosexuella tänder ju endast på samma kön. Vilket jag tycker är 'fel' i sig.. Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet. De ser ju personen för den de är och bryr sig inte om de är en man eller kvinna. Det tycker jag är fint däremot.
Haha, men är det så med oss heterosexuella också då? Att vi blir kära i könet, inte personen?
Jag har bara blivit kär i killar, aldrig haft mer än kompiskänslor för tjejer, men jag anser då ändå att det är personen jag blivit kär i, inte hans kuk.
Dessutom kan jag tycka det är lika upphetsande att se två tjejer ha sex som att se en kille och en tjej ha sex (på film då) - och ser det inte som en omöjlighet att ha sex med en tjej nångång om det skulle kännas rätt då (vilket dock ej hänt hittills). Vad gör det mig då? Sex och kärlek är helt skilda saker.