Inlägg från: lejone |Visa alla inlägg
  • lejone

Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?

Mitt barn är mitt älskade barn oavsett.
    Kärlek är alltid kärlek oavsett kön.

• lejone

mooogn skrev 2008-12-11 11:42:09 följande:

Du kan få det svårare för att du är lång, kort, tjock, spinkig, rödhårig, har missbrukande föräldrar, är tonåring i största allmänhet, har social fobi, är mörkhyad, är kvinna/man o.s.v. o.s.v.
    Jag vill lyfta fram det här inlägget.
    Håller med och min inställning är: gör det inte svårare än vad det är.
  • lejone

baital skrev 2008-12-11 11:54:46 följande:

Men varför sätter så många ett likhetstecken mellan "inte hetero" och "barnlös"?
    Precis.
  • lejone

Det kan ju vara så enkelt med att ditt barn inte vill ha barn alls. Även om han/hon är hetro....
    Eller helt enkelt faktiskt inte kan.
    Om vi ska måla fan på väggen.

• lejone

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:01:18 följande:

lejone skrev 2008-12-11 11:59:33 följande:
    de jag känner som e gay vill gärna ha barn.... men de vill inte ha sex med en tjej
    Skrev jag det någonstans?
  • lejone

Det kommer alltid att finnas dömande och inskränkta människor.
    Barn och vuxna blir mobbade och trakasserade och har det svårt för annat med. Men jag skulle inte tycka att det var svårare med ett rödhårigt, glasögonprytt eller långt barn heller..

• lejone

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:08:59 följande:

Ni kanske aldrig har upplevt det där med att man måste gömma sig för omvärlden, rädda att bli påhoppade? Lesbiska kan visa känslor utan att folk bryr sig lika mkt som om det var gaykillar.
    JOdå jag vet hur det är. Jag var mobbad hela min uppväxt så jo jag vet precis hur det är.
    Det har varit alla "fel" på mig som folk valt att hitta. Glasögon, tjock och allt annat. Jag har blivit misshandlad och påhoppad och gömt mig hemma i flera år föratt slippa dessa människor.

Vissa människor väljer att leta fel på folk. Det är så enkelt det är.
  • lejone

Takhiza skrev 2008-12-11 12:11:20 följande:

Skitsnack! Och det spelar ingen roll vilken sexuell läggning man har. De enda som sätter stopp för att man inte skulle visa upp sin kärlek är en själv! Folk kommer alltid vilja "hoppa på" de som är annorlunda, oavsett anledning.
    Precis.
  • lejone

lyckligmamma skrev 2008-12-11 12:15:50 följande:

Ja men man behöver inte provocera mer kanske som att 2 kilalr grovhångla på stan. de värsta är rasisterna som ej gillar homo o de häller inte tyst
    Vaddå provocera?
    Det är ju inte hos de homosexuella felet ligger. Det är ju hos dessa inskränkta människorna som problemet är.
  • lejone

SarahA skrev 2008-12-11 21:07:00 följande:

Svar på #190Kluvenflicka skrev 2008-12-11 21:05:14 följande: Jag vill inte tjafsa om detta, skrev bara hur jag tycker i frågan. Jag tycker inte det är normalt och det står jag för. Dock tycker jag bisexuell är mer normalt!
    Nu blir jag nyfiken. Hur kan bisexualitet vara mer "Normalt" ?
  • lejone

SarahA skrev 2008-12-11 21:12:28 följande:

Svar på #193lejone skrev 2008-12-11 21:09:36 följande: Svårt att förklara i ord, då det alltid låter så dumt. Men ska försöka. Jag själv anser att heterosexuell är det ultimata, det man lär sig. Och det som varit i alla tider och det är så vi fortplantar oss och det bara är så det ska vara helt enkelt. Men sen är ju inte alla likadana, vilket är ganska bra de! För hur tråkigt hade det inte sett ut då? Men vissa som blir homosexuella tänder ju endast på samma kön. Vilket jag tycker är 'fel' i sig.. Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet. De ser ju personen för den de är och bryr sig inte om de är en man eller kvinna. Det tycker jag är fint däremot.
    Men va?!
    "Men vissa som blir homosexuella tänder ju endast på samma kön."
    Ja. De är homosexuella. Är du bisexuell tänder du på både killar o tjejjer.

"Medan bisexuella blir kär i personen i fråga och INTE i könet."
    Jag hoppas verkligen att detta gäller ALLA människor. Inte fan är jag med min man föratt han har kuk!? Jag är ju med honom föratt han är han.
    Det gäller ju alla sexuella läggningar. Att man faller för personen.....

Herregud det känns som om du är jätteförvirrad i dina begrepp....
  • lejone

Takhiza skrev 2008-12-11 21:20:27 följande:

Tänder man på ett kön?? Själv tycker jag både mannens och kvinnanskön är fult som stryk..
    Tack precis!!

Jag tänder på min man föratt han har en underbar personlighet!
  • lejone

SarahA skrev 2008-12-11 21:25:06 följande:

Jag älskar min sambo för den har är också, men jag skulle aldrig kunna bli kär i en kvinna och då anser jag att jag tänder på män. men men.. att ni orkar märka ord, jag tror ni förstår hur jag menar bara ni hade orkat försöka förstå
    Alltså jag tycker att jag förstår alldeles utmärkt.
    Tydligen tänder jag på min man föratt han har kuk ( och är man dvs pruttig, illaluktande och allmänt grisig ) inte för hur han är ( min bästa vän, underbar pappa och go in i märgen).
  • lejone

Felicia6 skrev 2008-12-11 21:26:55 följande:

Om den personligheten suttit på en tjej hade du blivit kär i henne menar du?
    Absolut!
  • lejone

SarahA skrev 2008-12-11 21:31:14 följande:

Svar på #218lejone skrev 2008-12-11 21:28:53 följande: vad han luktar har väl inte med saken att göra..
    Jag antar att du missade gubben??
  • lejone

Takhiza skrev 2008-12-11 21:31:40 följande:

Eller för att det är så naturen har tänkt det och att människors KÄNSLOR inte utvecklades till den grad förrens senare. Vi är djur och söker därför, generellt sätt, efter (om du är kvinna) en alfa hanne som kan befrukta dig. Och jag tror inte på konceptet "bi" Jag tycker om MÄNNISKOR och om en kvinna fått mig att känna så som min man får mig att känna, hade det inte spelat någon roll.
    Bra skrivet!
    Åh jag är så dålig på att skriva så bra som du nu gjorde. Blir så ivrig i såna här diskussioner!
  • lejone

Takhiza skrev 2008-12-11 21:35:05 följande:

Puss på dig! *fniss*
  • lejone

Felicia6 skrev 2008-12-11 21:36:38 följande:

Har du varit tillsammans med någon kvinna eller har det varit en "slump" att du bara blivit attraherad och kär i män?
    Jag har varit kär i både killar o tjejer. För mig handlar det om personligheter.
Svar på tråden Spelar det någon som helst roll vilken sexuell läggning ditt barn får?