• NinniLejon

Oförklarligt barnlös efter ett års försök, vad gör man nu?

Jag och min kille har fått diagnosen "oförklarlig barnlöshet" efter ett års aktiva försök. Hur har ni andra gjort i samma sits? Verkar som att en del satsar på IVF på en gång medan andra inseminerar eller medecinerar.

Tror nog att vi försöker lite till, sen blir det insemination. Men skulle vara spännande att få veta hur ni andra i samma sits har resonerat och vad ni har fått för rekommendationer av era läkare/barnmorskor!

• Svar på tråden Oförklarligt barnlös efter ett års försök, vad gör man nu?
  • NinniLejon

Lurvenpajsaren skrev 2009-02-09 17:49:36 följande:

Vi försökte ett år och inget hände. Då började vi utredas och man kollade hormoner, ägglossning, fick Pergotime och till sist titthålsoperation för att undersöka om det kunde vara endometrios. Svar ja. Jag genomgår operation i november, blir gravid vid nästa ägglossning och missfall för två veckor sedan i vecka åtta. Jag tycker livet suger ganska fett just nu. Jag önskar dig all lycka, TS, och hoppas att det kommer att gå bra!
    Tack! Och jag önskar dig detsamma!
    Vi håller på med stimulerat Inseminationsförsök nu, blev inseminerad igår. Så nu sitter jag här och hoppas. Väntan till BIM kommer bli låååång!
  • NinniLejon

Vi är 34 och 33...

Tack Spartacus!

Svar på tråden Oförklarligt barnlös efter ett års försök, vad gör man nu?