• grynis

Ni som ätit blodförtunnande när ska man börja ????

Hej Flisan 1
    Första dagen jag är medlem här...

Efter mitt fjärde m.f. skrev min läkare ut trombyl (blodförtunnande). Läkaren rådde mig att börja med dem direkt i förebyggande syfte, vilket jag gjorde. Vet dock ej om det funkar eftersom jag ej blivit gravid än.

Då läkaren skrev ut trombyl, visste jag inte riktigt varför. Tänkte då att det lilla pyret kanske stannar lättare om blodet är tunnare.

Nu har jag dock kommit till en egen lite uppfattning, då jag läst om läkemedlet i sig. OBS! Detta är min egen teori, ej sagt att det verkligen är så!
    Upptäcker att detta blir ett långt inlägg.
    Acetylsalisylsyran har, enl. vad jag läst en bieffekt att den motverkar till en viss del bildandet av prostaglandiner, vilket är ett ämne som alltid finns naturligt i kroppen mer el. mindre. Dock ger man ett tillskott av just detta vid framkallande av abort el. för att sätta igång en förlossning. Så, alltså tror jag det är just denna bieffekt man vill åt då det skrivs ut blodförtunnande till kvinnor i våran situation.

Lite dos tror jag inte är ngn. fara att ta. Men har du rådfrågat din läkare, man ska ju ex. vara försiktig med denna substans om man ex hatr astma. Lycka till.

• grynis

Alltså ämnet de ger för att framkalla en abort och även för att sätta igång en förlossning är prostaglandin på konstgjord väg. Prostaglandin finns naturligt hos mannen i sädesvätskan bl.a. Vid en inflamation utsöndrar kroppen prostaglandiner för att vidga kärlen, dels därför smärta uppstår. Vid mens hjälper prostaglandinet till att sätta igång utdrivning, kan ge mensvärk.
    Jag tvingas gå i väldigt raskt tempo på jobbet då jag jobbar som p. ass. och inte själv kan bestämma tempot. Detta har lett till att jag väldigt ofta har ont i benhinnorna, alltså en typ av inflammation. Detta har lett till att jag spekulerar så mkt och funderar om det är just detta som har lett till mina missfall. OM inflamationen aldrig får läka riktigt och det då är en massa prostaglandiner. Förlåt för mitt långa inlägg. Kram på dig och hoppas det går bra. Jag spekulerar så mkt. hit och dit.

Svar på tråden Ni som ätit blodförtunnande när ska man börja ????