• Wickster

Ni som ätit blodförtunnande när ska man börja ????

Jag började med miniaspirin (100 mg's tabletter, avsedda för hjärtpatienter) en gång i lutealfasen men det blev bara extra mycket spotting före mensen av det. Så efter den erfareheten tänkte jag att jag börjar med dem först då jag en gång är gravid.

I min senaste graviditet började jag äta det efter positivt test och graviditeten gick denna gång också lite längre än de tidigare gångerna, men missfall (ma) belv det likväl.

Funderar dock att om man behandlas med ASA "på riktigt", dvs om det är konstaterat att det finns problem med koaguleringen, så börjar man väl dessutom ta också heparinsprutor i nåt skede? Undrar om det är bristen på dom som kunde har orsakat mitt senasta ma. Fast det är ju inte heller alls säkert att det är blodet som är problemet i vårt fall (utreding pågår som bäst).

• Wickster

Jag fick tipset om att äta miniaspirin av en barnlöshetsläkare utan att jag då ännu hade blivit undersökt för koaguleringsfaktorerna, dvs. helt som ett tips bara och inte som nån egentlig behandling. Han sa att det kunde eventuellt hjälpa i nästa graviditet, men skulle inte göra skada även ifall det inte skulle vara nån nytta med det. Han talade om en dos på 100 mg (en vanlig aspirin är ju 500 mg).

Svar på tråden Ni som ätit blodförtunnande när ska man börja ????