• Mollie

Dalatråden

Tess82 skrev 2009-01-05 21:05:18 följande:
    Nej de är inte de lättaste att handskas med, det kan jag lova. Håller tummarna för att Linnea blir en lugn tonåring .
    Ja, vem önskar inte det??
    ~Kurbits~
  • Mollie

Hur har ni era barn sovandes? I själsäng eller i vanlig?

Vi har haft en spjälis som varit rätt liten, upptäckte för någon dag sen att låg han raklång i den så var det bara någon få centimetrar kvar till spjälorna både uppe vid huvudet och vid fötterna. Men tänkte att det går nog ett tag till, det är inte oft han ligger absolut raklång.

Men idag så tog vi hem min gamla säng! Undrar så hur detta ska gå... Vi kanske får ångra vårt byte så vi har inte skriva i sär spjälsängen alls, den står i rummet brevid utifalll att...

~Kurbits~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-06 20:14:49 följande:
    Vi har haft vanlig säng till Magnus sen i september och det har gått jättebra.
    Han har inte trillar ur eller så?
    Vi tänkte först sätta en skiva för, men har tänkt om och lägger nog en madrass nedanför utifall att. Sängen är ju lägre än en normal standard säng.
    ~Kurbits~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-07 11:16:45 följande:
    Vi har såna där fallskyddsplankor eller vad det heter på vardera huvudsida om sängen, så han har aldrig trillat ur. Det var svårt från början för honom att själv förstå hur han skulle ta sig ur sängen, han kund eju inte klättra över plankan. han fick lov att kryppa ner till fotändan och häva sig över där. Till slut lärde han sig.han har aldrig ramlat ur sängen, men de första nätterna hade vi kuddar under för säkerhet skull.Vi bytte för att spjälsängen var för ranglig helt enkelt.
    tror inte vi behöver ha fallskydd, det är rätt höga kanter ändå. Det gick ba i natt, la en madrass nedanför, den får ligga där i nåogn natt till..
    Hoppe tossan skrev 2009-01-07 19:23:08 följande:
    Man borde inte fnissa åt såna saker... men kunde inte låta bli. Men skulle jag själv varit i den situationen hade jag gråtit ögonen ur mig. Usch. Vilken förnedring!Så typiskt dig MOllie att hitta såna här sjuka saker på nätet! Du är rolig du!
    Men skämtar du? Jag skratta först, men sen tänkte jag tanken att "tänk om det vore jag".
    ~Kurbits~
  • Mollie

Jag sitter och roar mig med en massa 80-tals minnen... Men jösses, tänk om jag ändå hade haft sällskap nu... Är själv hemma (eller ja, sonen sover) och bara måste få dela med mig... Nostalgiska??

">

">

Och en massa från Solstollarna! Good bless 80-talet!

~Kurbits~
  • Mollie
    marsbabymamma skrev 2009-01-09 16:46:21 följande:
    Mollie: Lite nostalgi för oss som växte upp på 80-talet minsann.... Luktar skoldisko med permanentat eller våfflat hår här!! Tänk att den klädstilen vi hade då är på väg tillbaka. Hujeda-mej!!! Axelvaddar till och med i collegetröjorna hade jag!Nu börjar jag känna mig gammal som gatan...firade 20-års jubileum med klasskompisarna från 9:anför några veckor sedan....
    Ja, om du börjar känna dig gammal kan jag ta det lungt i nått år till, alltså! Men visst rä det fantastiskt. Jag kommer att ev vägra en nya trend likt 80-talet...  Rosa Mickey Mouse collage tröja med grå och svarta randig byxor. Spary-lugg åt ett håll och axelvaddar i typ varje överdel... Ja jösses...
    ~Kurbits~
  • Mollie
    LillaVi skrev 2009-01-09 17:48:33 följande:
    åh suck, är lite ledsen i ögat.Emil ville ju snutta hela tiden förut. På julafton hände något för han vägrade bröstet emellan åt och bara skrek. så har de h¨ållit på nu sen jul. att en period mellan 17:00 till 21-22:00har han skrikit och inte ätit. visst innan sänggående har han åtit tillslut. vi har provat allt.jag tänkte att jag har ju mat i brösten de måste ju vara nått annat. Han trillskades med att sova middag och allt, vi har gått på knäna här.så sa min mamma att oavsett om jag har mat eller ej så brukar en mätt bebis sova.provade med ersättning i går kväll, de vart en helt annan unge.på bvc så sa dom att mina bröst antagligen inte hängt med i hans utvecjklingssprång så de inte funnits tillräckligt. vi skulle prova oss fram med att varva ersättning och bröst.viktkurvan har planat ut pyttelite så han har ju inte svällt på de viset.nu sitter man här med dåligt samvete att jag inte fattade innan vad som var fel. och sen känns de ju som ett misslyckande.när han ätit lite ersättning så vill han inte ha flaskan utan bröstet så de verkar som att de där första måste komma snabbt liksom och gör de inte de så blir han arg.men vem orkar hålla på så fram och tillbaka med bröst varva med flaska.jaja vi får väl se hur de här tar sig.
    Det där är inte kul alls... Varken för dig eller honom.
    Börja ge från bröstet och sen ge ersättning, inte tvärtom.
    Drick massor för att få igång mjölkproduktionen.
    De hormoner som jobbar för produktionen jobbar bäst på natten. Eller de stimuleras på natten. Ammar man inte på natten så kan det ge mindre produktion. Och då säger det ju sig själv att det blir sämre med mat på eftermiddagen, kvällen.
    Skuldbelägg INTE dig själv. Du gör så gott du kan för ditt barn och du har ju nu ev kommit på en bra kombination, först bröstet sen flaska.
    Va du glad för att han tar flaska, inte alla om gör det heller!
    Kom ihåg att det inte får bli övermäktit för dig heller, amma så länge du känner att det är ok, sen finns det faktiskt ersättning som gör honom mätt.
    ~Kurbits~
  • Mollie
    gurkan76 skrev 2009-01-09 20:28:43 följande:
    LillaVi skrev 2009-01-09 17:48:33 följande: Har du kollat så det inte är svamp?
    Menar du torsk? Fast då skulle det nog göra ont hela dagen och barnet blir lika kinkigt hela tiden. Min son hade det en period (massor så vi fick ge honom lila vätska) men han va inte besvärad av det tack och lov.
    ~Kurbits~
Svar på tråden Dalatråden