• Mollie

Dalatråden

gurkan76 skrev 2009-01-02 12:23:44 följande:
    Mollie skrev 2009-01-01 18:00:16 följande: Björn är jag skiträdd för! De är ju så himla stora! Du kanske redan vet, men det finns speciella rovdjurssäkra stängsel som du kan få ekonomisk hjälp av Länsstyrelsen om du vill sätta upp om du har tamdjur. Och så kan frivilliga från Rovdjursföreningen komma och hjälpa till att sätta upp det!
    Jag är mycket väl medveten om detta, ja! Fast vargen är inte mindre kuslig för det!
    ~Kurbits~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-03 20:10:12 följande:
    Stort tack, skogsjäntan och kram tillbaks!
    Hur har ni haft det?
    ~Kurbits~
  • Mollie
    TvåTrollsMamma skrev 2009-01-04 09:49:12 följande:
    ÅÅå här har vi en till liten herre som hamnat i trots Känns som vårat barn är någon annan. Nu har han iaf börjat äta lite efter matvägran nästan 1 vecka förutom vällingen. Men nu äter han inte välling i stället, så struntar man i att ge välling på kvällen så frågar/skriker han efter det. Så kommer man med välling då ska han ha vatten. Ska inte sova fast han är hur trött som helst, igår somnade han i mitt knä framför Mora Träsk och somna i någons famn har han inte gjort sedan han var bebis.Så vi ringde sjukvårds upplysningen, de sa direkt att de var trots. Så de sa sätt fram mat på bordet och sätt honom där, men säg inget åt honom och börja äta själva. Så han åt lite grann så det går ju framåt. Så testar han oss hela tiden m.mNehe nu ska jag duscha och sedan ska vi ta en sväng till kupolen.
    Men jag känner igen det där. Vi hade en sån period för ett tag sen, ALLT, exakt ALLT var tvärtom för sonen! Frågade man på dagis så va han ängeln själv, hemma va han som en krutladdad bomb konstant! Det som är så underbart är att det går över rätt snabbt. Men när man är i det så är inte kul alls. Men man måste härda...
    ~Kurbits~
  • Mollie

Vi har varit på julgransplundring idag. Lite fika, dans och span på andra barn och sen kom tomten. Tomten hade en säck med sig och delade ut godispåsar. Snällt! Eller inte...!
    Vår son äter inte godis och vi har inte tänkt att börja med det heller (han äter inte fikabröd eller dricker saft heller) än på ett tag. Blev en kamp för att få honom att inte öppna påsen. Klart han såg hur andra ivriga barn gjorde, de slet upp sina så det var godis över hela golvet i salen där... Till slut kollrade vi bort det och han glömde av. 
    Nu har mamma och pappa ätit upp godiset och jag tycker synd om honom som inte fick nått alls av tomten...
    Varför ska det alltid delas ut godis till barn? Samma sak har hänt oss i butiker, både till Halloween och nu till jul. Fan (ursäkta ordvalet), dela ut frukt och en tandborste istället!  

~Kurbits~
  • Mollie

Ja, vad innebär snabbt? Jag vet inte, men det varade i någon vecka vår sista trots. Eller så pågår den utan att vi vet om det...? Jag vet inte. Tycker inte att det är nått speciellt jobbigt just nu iaf.

Tess, sånna incidenter har vi varje dag, är det verkligen trots? De sk utbrotten alltså? Så upplever inte jag det. Att han inte får som han vill är en sak, trots är mer trots...Eller har jag fel nu? Trots för mig är när de reta gallfeber på en och testar och testar...?

~Kurbits~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-05 13:59:26 följande:
    Mollie: Nån vecka???? Tja... antingen så har A ett kraftigt temperament hela tiden och trotset "märks inte" eller så kommer ni väldigt lindrigt undan. Eller så pågår den utan att ni vet om det. Det är förrns jag blivig medveten (och upplyst) om trotsåldern som jag insett att vi är mitt i den. Innan dess så ¨pågick det utan att jag visste om det.utbrotten är trots. Att inte få som han vill och visar det genom utbrott är trots. Tycker jag! Men självklart också att reta gallfeber och testa och testa.
    Ja, jag vet inte heller, men jag tycker inte att det är en jobbig situation just nu, för ett tag sen (kan inte säga när) så var det riktigt jobbigt, men det är inte samma nu.
    Han får inte utbrott för att han inte får som han vill, det fick han för ett tag sen som sagt, men han kan bli ledsen vilket går över fort!
    Ja, antingen är vi milt förskonade, vilket jag INTE tror på, eller så är det mera i vågor, just nu är det lungt. För helt förskoande är vi inte!
    Det är längesen jag höjde rösten åt honom nu iaf. En period var det flera gånger om dagen... Då mår man inte speciellt bra inte...
    ~Kurbits~
  • Mollie

Kan även tänka "vem f*n får inte utbrott för att man inte får som man vill???" Det får jag jag nu, även i vuna livet! (Maken har det nog inte så lätt heller... )

~Kurbits~
  • Mollie
    Hoppe tossan skrev 2009-01-05 19:38:43 följande:
    Mollie: håller med
    Aha, så det finns fler?
    ~Kurbits~
  • Mollie
    Tess82 skrev 2009-01-05 20:56:25 följande:
    Haha, jo det är väl sant men jag lägger mig inte på golvet och gråter iaf .Är säkert sant att trotset eller vad man nu ska kalla det går i vågor. De säger ju att vissa barn som är lugna som små får värsta tonårstrotset sen och tvärtom, alla barn är ju olika.Här har vi ju även sambons 14-åriga dotter som är inne i en trotsålder så det kan vara två tjuriga tjejer här vissa dagar.
    Ja och en 14 åring tjej är ju inte att leka med! De möter jag på jobbet varje dag och jag vill inte påstå att det är en lätt match!
    ~Kurbits~
Svar på tråden Dalatråden