• miababia

vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?

allstå vad kommer du ihåg, vad har dina föräldrar berättat?
    riktar mig till dig som vill veta, finns ju en del som inte vill veta el behöver veta.
    har du frågat, hur mycket ar de svarat på, har du fått se adoptionspapprena?

• Svar på tråden vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?
  • mammamys06
    inoka skrev 2008-12-08 10:16:52 följande:
    Svar på #8mammamys06 skrev 2008-12-08 09:53:31 följande: Ärligt talat vet jag inte ... En vän till mej som är aktiv innom ac frågade mej om jag ville tala i "panelen" ngn gång ibland om de behöver ngn som är adopterad :) De skulle fråga mej då det var adoptionsdagen i sommras men som tur var behövdes det inte *S*
    Ok! Var du där förresten nu senast på adoptionstemadagen? Vi kanske träffades då?
  • inoka
    Svar på #11
    mammamys06 skrev 2008-12-08 13:18:50 följande:
    Ok! Var du där förresten nu senast på adoptionstemadagen? Vi kanske träffades då?
    Nä jag har aldrig varit där. Eftersom jag aldrig haft med ac att göra har jag missat allt sånt. Det verkar kul att träffa andra adopterade och de som ska adoptera :)
  • mammamys06
    inoka skrev 2008-12-08 13:31:18 följande:
    Svar på #11mammamys06 skrev 2008-12-08 13:18:50 följande: Nä jag har aldrig varit där. Eftersom jag aldrig haft med ac att göra har jag missat allt sånt. Det verkar kul att träffa andra adopterade och de som ska adoptera :)
    men den är ju till för alla inte bara för ac-medlemmar.
  • inoka
    Svar på #13
    mammamys06 skrev 2008-12-08 13:37:14 följande:
    men den är ju till för alla inte bara för ac-medlemmar.
    Nä jag vet men jag har inte heller haft behovet att vara med i sånt. :)
  • Milkina cerka

inoka skrev 2008-12-08 09:31:17 följande:

Måste fråga er som är i min ålder.. 30+ Har era föräldrar gått genom ac när de adopterade er? Känns som jag är den enda som inte har med ac att göra *S* Har lovat att ställa upp i adoptionspanelen ngn gång och prata om min adoption men vet knappt va ac är :)
    Jag är heller inte adopterad gnm AC, utan mina föräldrar genomförde det med hjälp av en advokat från mitt hemland som då var baserad i Schweiz.

Idag vet jag att min mamma berättade allt hon visste om min biomamma, allt har stämt också. Däremot trodde jag många ggr under min uppväxt att hon visste mer men inte ville berätta det för mig. K a n berott på att jag inte fick läsa mina adoptionspapper ifrån landet.
    De fick jag av pappa, när jag blivit vuxen o. själv blivit mamma, när jag sökte upp mina biosläktingar så som jag beskriver det i min pres.
  • mammamys06
    inoka skrev 2008-12-08 13:42:35 följande:
    Svar på #13mammamys06 skrev 2008-12-08 13:37:14 följande: Nä jag vet men jag har inte heller haft behovet att vara med i sånt. :)
    Ok
  • Indian29

detta var en djup tråd....

jag vet att min älskade mamma lämmnade på sitt jobb.
    kvinnan hon jobbade åt lämmnade in mig när jag var 3år till närliggande sjukhus eftersom att jag var vid dålig hälsa och min mamma fick hon inte tag i .
    och när min hälsa var bra så blev det efterlysning efter mina föräldrar men inget napp
    så det slutade med att jag adopterades som 3 åring till sverige.
    av slutar med att säga trots att jag har inte fått läsa mina papper som finns efter adoptionen genom fördes....
    jag kommer inte åt pga att de är inlåsta och de som har koden till skåpet blir bara sura när jag frågar efter koden.....
    döljer det något....man kan alltid börja undra.

JAG VILL VETA ...
    lever mina biologiska föräldrar
    hur ser det ut och hur är det till personlighet
    varför lämmnade de mig
    mm

• Milkina cerka
    Indian29 skrev 2008-12-08 21:50:40 följande:
    detta var en djup tråd....jag vet att min älskade mamma lämmnade på sitt jobb.kvinnan hon jobbade åt lämmnade in mig när jag var 3år till närliggande sjukhus eftersom att jag var vid dålig hälsa och min mamma fick hon inte tag i .och när min hälsa var bra så blev det efterlysning efter mina föräldrar men inget nappså det slutade med att jag adopterades som 3 åring till sverige.av slutar med att säga trots att jag har inte fått läsa mina papper som finns efter adoptionen genom fördes....jag kommer inte åt pga att de är inlåsta och de som har koden till skåpet blir bara sura när jag frågar efter koden.....döljer det något....man kan alltid börja undra. JAG VILL VETA ...lever mina biologiska föräldrarhur ser det ut och hur är det till personlighetvarför lämmnade de migmm
    Låter ungefär som jag hade det innan min mamma gick bort, pappren låg i bankfacket o. gjorde det tills jag bad pappa om dem.
    Förstår att du vill veta det du skriver - känner du att du behöver/vill prata om detta så får du gärna inboxa mig.
  • cissi24

Jag var 1 1/2 år när mina föräldrar var nere o hämtade mig i sri lanka.

Har ett foto på mina biologiska föräldrar,vet inte hur gammal jag var när jag lämnades på barnhem men kan tänka mig att jag nästan var nyfödd.

Vet att jag har 2 biologiska systrar i sverige. Och att jag har en bror.

En syster har försökt att kontakta mig men jag har aldrig varit intresserad av det.

Trivs med mitt liv som det är..och vill inte ändra på det.

Svar på tråden vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?