Inlägg från: Mollyland |Visa alla inlägg
  • Mollyland

vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?

Jag vet att mina föräldrar inte var skilda men att pappa jobbade uppe i norr och var bort mycket. Jag hade en äldre syster och en yngre bror. De valde att adoptera bort mig för att jag var sjuk och mycket svag och "behövde" det bäst. Många kan tycka att det självklara valet är det yngsta barnet, min lillebror var 3 månader när jag adopterades. Men att de valde mig, känner jag visar på stor kärlek för sitt barn. Jag vet att de inte alls ville adoptera bort någon av oss, men som sagt, jag var sjuk, svag, och i störst behov av sjukvård som de inte kunde ge mig.

Det finns bilder på mina biologiska föräldrar, barnhemmet jag bodde på krävde att båda biologiska föräldrarna var närvarande vid överlåtandet av barnet, när de skrev alla papper osv. Jag vet att det måste ha varit jobbigt för mina biologiska föräldrar att lämna mig i famnen på de nya, men jag är så tacksam att denna dokumentationen finns. Jag vet hur min släkt ser ut, alla var där. Mina morföräldrar, kusiner, mostrar, farbröder osv.

Vi har även kopior på all dokumentation från barnhemmet. Deras daglig scheman, när jag åt, sov, lekte m.m. Mina hälsaundersökningar, min sjukdomshistoria, allting.

Det är väl det som finns om mig...

Svar på tråden vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?