• Vurpan

vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?

Jag är inte heller adopterad via AC. Jag föddes i USA där mina föräldrar bodde några år och de adopterade mig där när jag var 3 veckor. Mina föräldrar berättade tidigt för mig att jag var adopterad och vilka uppgifter de fått om mina biologiska föräldrar. Det var inte så jättemycket, men ändå...

Jag funderade inte så mycket på det när jag var yngre, men när jag började närma mig 30-årsåldern började en nyfikenhet smyga sig på och jag bestämde mig för att försöka få reda på mer om min bakgrund och kanske t.o.m. få reda på vilka mina biologiska föräldrar är. Efter en del pappersexcersis via amerikansk domstol mm. beslutades att min adoptionsakt skulle få öppnas. Jag fick skriva ett personligt brev som den amerikanska adoptionsbyrån skulle vidarebefordra till mina biologiska föräldrar för att de sedan skulle få ta ställning till om de ville ha kontakt eller inte. Efter ett tag fick jag ett samtal från byrån som sa att båda mina föräldrar ville ha kontakt och att de skulle skicka varsitt brev till mig. Glad Det här var 1998 och vi har haft kontakt sedan dess. Jag har varit över till dem i USA och de kom hit båda två till makens och mitt bröllop. Glad  

Svar på tråden vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?