• VNmamma

vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?

Ursäkta en fråga, vet inte om jag förstår din prezz rätt. Var det TV som hjälpte dig att komma i kontakt med din biologiska familj?

Milkina cerka skrev 2008-12-08 14:55:29 följande:
    inoka skrev 2008-12-08 09:31:17 följande:
    Jag är heller inte adopterad gnm AC, utan mina föräldrar genomförde det med hjälp av en advokat från mitt hemland som då var baserad i Schweiz. Idag vet jag att min mamma berättade allt hon visste om min biomamma, allt har stämt också. Däremot trodde jag många ggr under min uppväxt att hon visste mer men inte ville berätta det för mig. K a n berott på att jag inte fick läsa mina adoptionspapper ifrån landet. De fick jag av pappa, när jag blivit vuxen o. själv blivit mamma, när jag sökte upp mina biosläktingar så som jag beskriver det i min pres.
  • VNmamma

Aha.

Det låter klokt att du tackade nej. Fint att du fick hjälp!

Fler nyfikna frågor :)
    Blev du filmad och fick ta ställning efteråt? Eller fick du ta ställning till om du ville bli filmad - efter att du fått hjälp?

Jag blir också nyfiken på varför din mamma inte ville lämna ut pappren - eftersom hon ändå berättat allt som stod i dem för dig?

Milkina cerka skrev 2008-12-08 23:19:48 följande:
    Alldeles riktigt! De hjälpte många fler än vad som visades i Tv, man fick senare själv ta ställning till om man ville el. inte ville vara med i tvprogrammet.Jag tackade nej.
Svar på tråden vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?