Inlägg från: mammamys06 |Visa alla inlägg
  • mammamys06

vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?

Jag har fått veta allt som finns att veta vilket inte är särskilt mycket. Det har dock varit ok för mig att ha lite info om detta eftersom jag inte varit någon "sökare eller grubblare" utan accepterat att så är det bara. Jag har fått alla papper från mina föräldrars adoptionsprocess för 33 år sedan, häftigt, en tjock pärm är det med gulnade papper Jag har även talat med AC kring vad som finns att efterforska.

Däremot blev jag jätteledsen och besviken över att vår son inte heller hade mycket info om sin bakgrund när vi adopterade honom. Min mamma tyckte min reaktion var lite konstig eftersom jag inte brytt mig om min bakgrund men plötsligt blev vår sons bakgrund så enormt viktig - för mig. Men det beror på att jag vet ju hur liten betydelse det varit för mig under uppväxten och även nu som vuxen men jag vet ju inte om vår son tycker det är viktigt och kommer grubbla och sakna dessa uppgifter och kanske inte känna sig hel pga den bristfälliga info. Men då sade mamma någonting jättebra att jamen i så fall så åker vi ju hit igen! Då kändes det ju lättare

• mammamys06

Menar du AC-panelen på adoptionsdagen eller vilken adoptionspanel? Ja, jag adopterades genom AC, likaså min bror men min man adopterades inte genom någon adoption från Korea utan jag tror det var direkt via MIA på den tiden som då hette NIA tror jag...

• mammamys06
    inoka skrev 2008-12-08 10:16:52 följande:
    Svar på #8mammamys06 skrev 2008-12-08 09:53:31 följande: Ärligt talat vet jag inte ... En vän till mej som är aktiv innom ac frågade mej om jag ville tala i "panelen" ngn gång ibland om de behöver ngn som är adopterad :) De skulle fråga mej då det var adoptionsdagen i sommras men som tur var behövdes det inte *S*
    Ok! Var du där förresten nu senast på adoptionstemadagen? Vi kanske träffades då?
  • mammamys06
    inoka skrev 2008-12-08 13:31:18 följande:
    Svar på #11mammamys06 skrev 2008-12-08 13:18:50 följande: Nä jag har aldrig varit där. Eftersom jag aldrig haft med ac att göra har jag missat allt sånt. Det verkar kul att träffa andra adopterade och de som ska adoptera :)
    men den är ju till för alla inte bara för ac-medlemmar.
  • mammamys06
    inoka skrev 2008-12-08 13:42:35 följande:
    Svar på #13mammamys06 skrev 2008-12-08 13:37:14 följande: Nä jag vet men jag har inte heller haft behovet att vara med i sånt. :)
    Ok
  • mammamys06
    Milkina cerka skrev 2008-12-08 23:19:48 följande:
    Alldeles riktigt! De hjälpte många fler än vad som visades i Tv, man fick senare själv ta ställning till om man ville el. inte ville vara med i tvprogrammet.Jag tackade nej.
    Vad bra att man fick välja om man ville vara med eller inte, trodde faktiskt inte man fick välja!  men så bra att de kunde hjälpa dig i alla fall!

Kram
Svar på tråden vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?