vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?
Jag har fått veta allt som finns att veta vilket inte är särskilt mycket. Det har dock varit ok för mig att ha lite info om detta eftersom jag inte varit någon "sökare eller grubblare" utan accepterat att så är det bara. Jag har fått alla papper från mina föräldrars adoptionsprocess för 33 år sedan, häftigt, en tjock pärm är det med gulnade papper Jag har även talat med AC kring vad som finns att efterforska.
Däremot blev jag jätteledsen och besviken över att vår son inte heller hade mycket info om sin bakgrund när vi adopterade honom. Min mamma tyckte min reaktion var lite konstig eftersom jag inte brytt mig om min bakgrund men plötsligt blev vår sons bakgrund så enormt viktig - för mig. Men det beror på att jag vet ju hur liten betydelse det varit för mig under uppväxten och även nu som vuxen men jag vet ju inte om vår son tycker det är viktigt och kommer grubbla och sakna dessa uppgifter och kanske inte känna sig hel pga den bristfälliga info. Men då sade mamma någonting jättebra att jamen i så fall så åker vi ju hit igen! Då kändes det ju lättare