• inoka

vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?

Mina föräldrar berättade allt de visste då de tog reda på så mkt de kunde när de hämtade mej. Min adoption skedde inte pgr av att mina bioföräldrar inte ville ha mej utan av andra anledningar därför ville jag söka upp mina rötter när jag blev äldre.
    Mina adoptivpapper går knappt att läsa längre, kunde bara urskilja namnet på bioföräldrarna när jag skulle börja söka så det var spännande. Men med många vänner i srilanka och även god kontakt med vår adoptionsadvokat mr silva så fann vi dem.
    Det enda nya jag fick reda på när vi träffades var att jag var storasyster :) Min lillebror föddes ngr år senare och dog tyvärr för ett antal år sen. Nu har jag tät brevkontakt med min syster och mina bioföräldrar och planerar en 5e resa tillbaks till srilanka med mina barn :)

• inoka

Måste fråga er som är i min ålder.. 30+ Har era föräldrar gått genom ac när de adopterade er? Känns som jag är den enda som inte har med ac att göra *S* Har lovat att ställa upp i adoptionspanelen ngn gång och prata om min adoption men vet knappt va ac är :)

• inoka
    Svar på #8
    mammamys06 skrev 2008-12-08 09:53:31 följande:
    Menar du AC-panelen på adoptionsdagen eller vilken adoptionspanel? Ja, jag adopterades genom AC, likaså min bror men min man adopterades inte genom någon adoption från Korea utan jag tror det var direkt via MIA på den tiden som då hette NIA tror jag...
    Ärligt talat vet jag inte ... En vän till mej som är aktiv innom ac frågade mej om jag ville tala i "panelen" ngn gång ibland om de behöver ngn som är adopterad :) De skulle fråga mej då det var adoptionsdagen i sommras men som tur var behövdes det inte *S*
  • inoka
    Svar på #11
    mammamys06 skrev 2008-12-08 13:18:50 följande:
    Ok! Var du där förresten nu senast på adoptionstemadagen? Vi kanske träffades då?
    Nä jag har aldrig varit där. Eftersom jag aldrig haft med ac att göra har jag missat allt sånt. Det verkar kul att träffa andra adopterade och de som ska adoptera :)
  • inoka
    Svar på #13
    mammamys06 skrev 2008-12-08 13:37:14 följande:
    men den är ju till för alla inte bara för ac-medlemmar.
    Nä jag vet men jag har inte heller haft behovet att vara med i sånt. :)
Svar på tråden vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?