Inlägg från: Utlandssvensk |Visa alla inlägg
  • Utlandssvensk

vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?

Alvaereva: Visste du inte att du var adopterad förrän vid 19 ârs âlder eller kände du inte till namnen pâ dina bioföräldrar o halvbröder förrän dâ?
    Undrar lite... Att fâ veta att man är adopterad först vid 19 ârs âlder lâter väldigt sent. Det mâste ha kommit som en chock i sâdana fall? Eller?

alvaereva skrev 2008-12-07 08:52:40 följande:
    jag är född i sverige, född på hinsebergs kvinnofängelse. dom tog mej direkt efter födseln och sen kom jag till min nya familj när jag var 6 dagar gammal jag vet vad båda mina bioföräldrar heter och mina halvbröder. jag har träffat alla utom min biopappa. jag har fått se alla papper och alla försöker svara på alla frågor så gott det går. dock är jag inte längre så intresserad, det var mest när jag precis fått reda på det vid 19 års ålder som jag var mest inne i det. nu har nyfikenheten lagt sig och jag tänker knappt på att jag är adopterad längre.
  • Utlandssvensk

Mammamys, vad intressant att läsa....

I vârt fall sâ har vi precis all information man kan önska om vârt barn - bio-mammans bakgrund, sjukhusjournalerna frân födseln och dagbok med bilder frân tiden pâ barnhemmet (som inte var speciellt lâng)....

Jag tyckte inte att det kändes sâ viktigt innan vi fick vâr dotter, men nu känns det tryggt att ha den här informationen. Inte främst för mig, men för henne den dag hon vill veta mera....

Svar på tråden vad vet du om ditt liv innan du kom till sverige?