• Litet moln

Kan högt blodtryck (och ev. puls) leda till tidigt missfall?

Håller tummarna för att det inte är mf på gång. Hur vet du att du har högt blodtryck på natten? Normalt brukar blodtrycket sjunka när man vilar och bli hörgre på dagen. Hur högt är blodtrycket och pulsen? Sjukligt högt blodtryck kan säkert påverka negativt. Är blodtrycket bara något förhöjt tror jag inte det påverkas så länge du inte mår dåligt av det.

• Litet moln

Tråkigt att du tappat tron på sjukvården. Har du ingen privatklinik du kan gå till? Det du beskriver låter som ångest (rätta mig om jag har fel) tror inte att ditt blodtryck påverkas så mycket av det. Om det är hjärtklappning du känner så är jag helt övertygad om att det inte påverkar mf. Oftast får man mf för att där är något fel på fostret och som kroppen själv tar hand om genom att stöta bort det. Jag har själv vaknat de sista veckorna med ett ryck, alldeles genomblöt och haft svårt att komma till ro. Tror att det hör graviditeten till lite. Håller tummarna för att blödningen avstannar, där är många som går igenom graviditet med blödningar så det behöver inte betyda något.

Svar på tråden Kan högt blodtryck (och ev. puls) leda till tidigt missfall?