• entjej

Ni som blött under graviditet och graviditeten gick bra. Hur var blödningen? När kom den och hur länge?

Fan fan fan. Jag är nu i v. 5,5 (3,5 veckor sedan ägget befruktades) och när jag var på toaletten nyss kom en blandning av flytning och brunt. Så kan det vara för mig innan mensen. Är så rädd jag nu får missfall.

Ni som fått blödning under graviditet och det inte varit missfall. Hur har blödningen varit. Färg? Konsistens? Vecka? Hur länge? Just det där att det var genomskinligt och brunt. Är det dåligt? Om det t ex är slemhinnorna från slidan som blöder bör det då bara vara lite brunt/rött. Eller kan det vara lite flytningar också? Hoppas ni hjälper mig med svar.

• Svar på tråden Ni som blött under graviditet och graviditeten gick bra. Hur var blödningen? När kom den och hur länge?
  • VISDOM

Sådär hade jag det fram o tillbaks hela min graviditet..I början var det mest brunaktiga flytningar..Sen var det ibland mera blod..Men jag sitter här med två små underbara kottar på snart 1 1/2 år..Så visst kattsingen så det bra..

Lycka till Kram

• entjej

önskaaaaaaaaan skrev 2008-12-05 15:56:44 följande:

Sådär hade jag det fram o tillbaks hela min graviditet..I början var det mest brunaktiga flytningar..Sen var det ibland mera blod..Men jag sitter här med två små underbara kottar på snart 1 1/2 år..Så visst kattsingen så det bra.. Lycka till Kram
    Hoppas så!!! Vad är det som kan blöda när man inte får missfall?

Var dina flytningar blandat med genomskinliga?
  • VISDOM

Japp det var blandat..Brukar vara från slemhinnan bara..sedan när en moderkaka växer kan det blöda lite från fästet..hade det precis som du..

• Margaret

Jag hade en liten brunaktig en precis vid BIM när jag var gravid (före jag testade plus) och sedan i v 7 har jag för mig. Då helt klart röd - VUL visade att något "vid sidan av blödit ut" som läkaren sa. Säcken var helt intakt och fostret är nu 2 årig liten riddare.

• entjej

önskaaaaaaaaan skrev 2008-12-05 16:05:57 följande:

Japp det var blandat..Brukar vara från slemhinnan bara..sedan när en moderkaka växer kan det blöda lite från fästet..hade det precis som du..
    Så det blöder från slemhinnan i livmoderna även ifall det inte leder till missfall? Kan man blöda från slemhinnan i slidan också?
  • entjej

Margaret skrev 2008-12-05 16:09:40 följande:

Jag hade en liten brunaktig en precis vid BIM när jag var gravid (före jag testade plus) och sedan i v 7 har jag för mig. Då helt klart röd - VUL visade att något "vid sidan av blödit ut" som läkaren sa. Säcken var helt intakt och fostret är nu 2 årig liten riddare.
    Vad var det "vid sidan av" som blött ut? Jag fick två embryon tillbaka. Kan det vara den ena som blött ut? Eller skulle den som inte fastnar bara skrumpna ihop?
  • Shirley

Har blödit under 4 av 6 graviditeter och har aldrig fått mf.
    Allt från småblödningar till rikliga färska störtblödningar, mer än vid mens med enorma klumpar. Mellan v 5,6 till 11 ungefär. Under ena graviditeten kom blödningarn från moderkakan, 2 stora frakturer. Under de andra graviditeterna visste dom inte varför.

• VISDOM

japp man kan blöda från slemhinnorna..Dom blir ju lite skörare..Du ska se att det går bra..

• Margaret

Entjej - jag fick bara tillbaka ett embryo, det är klart att detfinns en möjlighet att jag också blivit gravid med eget ägg eftersom det var FET men jag tror snarare som Önskaaaaaaan att det är slemhinnan.

är det bättre idag?

• entjej

Margaret skrev 2008-12-06 14:12:26 följande:

Entjej - jag fick bara tillbaka ett embryo, det är klart att detfinns en möjlighet att jag också blivit gravid med eget ägg eftersom det var FET men jag tror snarare som Önskaaaaaaan att det är slemhinnan. är det bättre idag?
    Tack för att du frågar. Ja, mår bättre idag för jag har inte blött något idag. Hoppas det var någon ofarlig blödning och jag slipper se mer blod. Jag tar progesteronvagitorier. Hoppas det inte är dom som stoppar upp blodet utan att det ändå inte skulle komma något mer blod. Jag har tagit dom tre om dagen nu i 3,5 veckor. Sista dagarna innan blodet så har jag faktiskt känt mig irriterad i slemhinnan. Det har svidit. Om det inte är missfall på gång så kanske slemhinnornan började blöda av progesteronet? Från igår har jag tagit dom "där bak"
  • Margaret

Skönt att det är bättre, då är det säkert lugnt. Om du inte har ont eller värk så är det troligen inget att oroa sig för. Missfall märker man väl? (har ingen erfarenhet så jag vågar intesäga)
    Slå en signal till ivf-kliniken/gynakuten och fråga om vagitorierna annars!

önskar all lycka!
    m

• FrökenFreja

Jag hade både brunaktiga blödningar och helt röda blödningar de 20 första veckorna av min graviditet. (första runt vecka 7)
    Min dotter är idag 1 år så allt gick ju bra. Fick aldrig svar på varför jag blödde.

lycka till!

• GrönaDruvan

Hade en blödning i vecka 6, hade jätteont i magen och sen när jag gick på toa och torkade mig kom det helt klarrött blod på hela papperet, två gånger!
    Sen hade jag en i vecka 7, samma sak men inget magont och lite mindre blod.
    Är nu i vecka 27

• Ärtisen

jag hade blödning runt v8 o de berode på att min moderkaka satt lågt.. men jag fick en dotter den graviditeten.. =)

• Lejondrake

Har haft blödningar i alla de former under IVF försök & de 3 graviditeterna ledde tyvärr till missfall. Blev sedan oväntat spontant gravid i febr. ´08 & hade två stora störtblödningar på en timme samt att en klump kom ut, på MVC`s missfallskoll (både sjukvårdsupplys & MVC trodde också likaså som vi att det var missfall) så uppdagades det att jag fortfarande var gravid & den 13/10, en vecka efter beräknad nedkomst kom vår dotter till världen! Under resten utav graviditeten blev jag sjukskriven & skulle unvika att tunga lyft över 4 kg.

• Powderpuff

Min första graviditet hade jag sådär till och från hela första trimestern. I vecka 22 fick jag en jätteblödning där pappret var helt illrött efter ett toabesök. Men inga fel hittades och jag fick en frisk liten dotter i vecka 40

• Bengalen

Jag blödde både brunt och färskt rött varje dag från vecka 10+0 fram till vecka 13+4 så nästan fyra hela veckor i sträck och allt gick bra. Inga smärtor eller klumpar dock. Hade även en ten blödning i vecka 6 men som försvann direkt igen.

Svar på tråden Ni som blött under graviditet och graviditeten gick bra. Hur var blödningen? När kom den och hur länge?