• entjej

Ni som blött under graviditet och graviditeten gick bra. Hur var blödningen? När kom den och hur länge?

Fan fan fan. Jag är nu i v. 5,5 (3,5 veckor sedan ägget befruktades) och när jag var på toaletten nyss kom en blandning av flytning och brunt. Så kan det vara för mig innan mensen. Är så rädd jag nu får missfall.

Ni som fått blödning under graviditet och det inte varit missfall. Hur har blödningen varit. Färg? Konsistens? Vecka? Hur länge? Just det där att det var genomskinligt och brunt. Är det dåligt? Om det t ex är slemhinnorna från slidan som blöder bör det då bara vara lite brunt/rött. Eller kan det vara lite flytningar också? Hoppas ni hjälper mig med svar.

• Svar på tråden Ni som blött under graviditet och graviditeten gick bra. Hur var blödningen? När kom den och hur länge?
  • entjej

önskaaaaaaaaan skrev 2008-12-05 15:56:44 följande:

Sådär hade jag det fram o tillbaks hela min graviditet..I början var det mest brunaktiga flytningar..Sen var det ibland mera blod..Men jag sitter här med två små underbara kottar på snart 1 1/2 år..Så visst kattsingen så det bra.. Lycka till Kram
    Hoppas så!!! Vad är det som kan blöda när man inte får missfall?

Var dina flytningar blandat med genomskinliga?
  • entjej

önskaaaaaaaaan skrev 2008-12-05 16:05:57 följande:

Japp det var blandat..Brukar vara från slemhinnan bara..sedan när en moderkaka växer kan det blöda lite från fästet..hade det precis som du..
    Så det blöder från slemhinnan i livmoderna även ifall det inte leder till missfall? Kan man blöda från slemhinnan i slidan också?
  • entjej

Margaret skrev 2008-12-05 16:09:40 följande:

Jag hade en liten brunaktig en precis vid BIM när jag var gravid (före jag testade plus) och sedan i v 7 har jag för mig. Då helt klart röd - VUL visade att något "vid sidan av blödit ut" som läkaren sa. Säcken var helt intakt och fostret är nu 2 årig liten riddare.
    Vad var det "vid sidan av" som blött ut? Jag fick två embryon tillbaka. Kan det vara den ena som blött ut? Eller skulle den som inte fastnar bara skrumpna ihop?
  • entjej

Margaret skrev 2008-12-06 14:12:26 följande:

Entjej - jag fick bara tillbaka ett embryo, det är klart att detfinns en möjlighet att jag också blivit gravid med eget ägg eftersom det var FET men jag tror snarare som Önskaaaaaaan att det är slemhinnan. är det bättre idag?
    Tack för att du frågar. Ja, mår bättre idag för jag har inte blött något idag. Hoppas det var någon ofarlig blödning och jag slipper se mer blod. Jag tar progesteronvagitorier. Hoppas det inte är dom som stoppar upp blodet utan att det ändå inte skulle komma något mer blod. Jag har tagit dom tre om dagen nu i 3,5 veckor. Sista dagarna innan blodet så har jag faktiskt känt mig irriterad i slemhinnan. Det har svidit. Om det inte är missfall på gång så kanske slemhinnornan började blöda av progesteronet? Från igår har jag tagit dom "där bak"
Svar på tråden Ni som blött under graviditet och graviditeten gick bra. Hur var blödningen? När kom den och hur länge?