• svängeln

Kan man fira jul med sitt ex?

Hej där..
    Om de känns ok tycker ja du ska fira jul med han..
    Ja har samma krux med min pojkes pappa o grejen är jag tror oavsett vad de e för sorts folk o om de betett sig illa e de barnens pappor o även om de sägs att det e ingen "rättighet" att vara förälder utan kräver sin man/kvinna, barnen ska ha rätt till kärlek och bra föräldrar..
    Ja oavsett det så e de svårt att släppa o bli fri o sluta tycka synd om..
    Tror att tid e de man behöver och framförallt att få känna sig splittrad, kluven o inte behöva låtsas vara "färdig" med bearbetning som ett uppbrott ju kräver..
    Min sons pappa lever ett liv som inte går ihop med barn..
    Jag pendlar fortfarande ibland mellan att känna kärlek, vara arg, tycka synd om o ha dåligt samvete o känna att ja på något sätt sabbat för han o i relationen mellan vår pojke o han..
    Men har kommit på att när alla dessa länslor komer låter ja dem komma o i slutänden landar jag alltid i känslan av att det var bäst det som hände för alla oss mig honom o vår son..
    Så länge mannen i fråga e bra borde det inte vara några problem att ha umgänge mer eller mindre vad som nu känns bäst för alla..
    Pallar du ha honom med på julen utan att må dåligt och kliva tillbaka i gamla spår (de man e i när man lever i en dålig relation) så varför inte..
    Men att du ens funderar över hur bra de egentligen e  kan ju vara nog tecken på att det inte e nån bra ide..
    Förlåt långt o kanske rätt rörigt svar men önskar dig de bästa o att du kommer fram till nåt som känns rätt!

Svar på tråden Kan man fira jul med sitt ex?