• JAG är BÄST

www.nyfikenvital.org/

"Modern för över omega-3 till fostret
    Under graviditetens sista månader förs stora mängder omega-3-fettsyror över från modern till fostret just för att möjliggöra utvecklingen av hjärnan. Processen fortsätter under amningen genom att mjölken är rik på en långrad viktiga fettsyror.

Undersökningar har visat att mängderna som överförs är så pass stora att moderns hjärna tillfälligt kan minska lite i vikt. Under graviditeten är det därför viktigt att äta en kost rik på alla viktiga näringsämnen.

Värt att tänka på är att mycket av den fisk som säljs, liksom troligen en del fiskolja, innehåller miljögifter. Miljögifterna är skadliga både för modern och fostret. Det räcker därför inte bara att tänka på kosten. Dessutom krävs att du är mycket observant i butiken."

Så TS och Blå Myran, ¨ni bör äta Omega-3 hela eeran graviditet.

• JAG är BÄST

Omega-3 är blodförtunnande, JA!. Men inte till den grad att den framkallar mf.
    Förhindrar ökande av NK celler som orsakar MF, samt blådnader som man kan ha/få på livvmoderväggen
    och gör så att det är svårt för ägget att färsta.

Så TS för att maximera chanserna att bli gravid samt att ha en bra graviditet så ska man äta Omega-3

Det finns massor av Omega-3 trådar. Bara att leta reda på dom så ser du vad det finns för info.

• JAG är BÄST

Omega-3 hårdintrodecerar jag hårt med 6st kapslar per dag dom 2 första veckorna om jag haft ett länger uppehåll.

Sedan trappar jag ner 4 ungeför en 2v, sedan tar jag endast 2 kapslar varje dag.

Det räcker för att täcka behovet som kroppen behöver.
    Gå in till en hälsokostaffär och fråga vilken sort som du ska ha, som ger mest effekt.

Sedan äter jag fisk väldigt ofta med så jag slarvar ibland med Omegan.

"Vet du hur blodförtunnande det är, t ex i jämförelse med trombyl?"

Gå nog inte att svara på om du inte ska ingå en testgrupp av något slag . Trombyl är direktverkande från första tabletten.
    Omega-3 måste du ta bågra gånger för att den ska hjälpa, med bblodfförtunnandet.

Svar på tråden Omega 3