• Vitsippa75

Måste bara få skriva av mig lite!

Det här med att man skulle vara stressad och inte ska tänka på det är ren bullshit. Jag blir också arg när jag hör de kommentarerna. Faktum är det t om står på läkarsidorna!!! Ja, just det! Det finns ingen forsking/teorier som påvisar att stress skulle vara en orsak till nedsatt fertilitet. Det är helt enkelt så att det tar längre tid för vissa par, där orsaken oftast är nedsatt fertilitet. Och hur många är vi inte som en gång började "händer det så händer det". Då är man inte ett dugg stressad. Alltså de som blir gravida efter att ha adopterat eller "slappnat av" är ren tur! De hade blivit gravida oavsett vilket.

Själv har vi försökt i tre år. Jag skulle kunna skriva en hel uppsats på saker vi har provat. Zonterapi, Akupunktur, Homeopati, Utredningar med blodprov och ägglossning. Pergotime, IVF (två behandlingar (egentligen 3, som vi fick avbryta) och nu är vi tillbaka till ruta ett känns det som.. Nu blev min syster gravid och det tog dem två månader. TVÅ månader!! Det är skrattretande i högsta grad.

Efter allt har vi ändå hopp. Även om det känns väldigt tungt emellanåt. Vi har en ivf kvar och lyser lite hopp för den.

Kram

Svar på tråden Måste bara få skriva av mig lite!