Kan man basta när man är gravid?
Absolut! Det enda är att man kanske får lyssna lite mer på kroppen, det är tydligen lättare att få vätskebrist när man är gravid. Men så länge man mår bra så är det helt ok!
Absolut! Det enda är att man kanske får lyssna lite mer på kroppen, det är tydligen lättare att få vätskebrist när man är gravid. Men så länge man mår bra så är det helt ok!
Fick du någon förklaring på varför hon inte tyckte det var ok? Om man fick olika svar, eller överhuvudtaget ett negativt svar så skulle i alla fall jag vilja veta varför.
I alla böcker jag läst och dessutom min BM, säger att det är ok. Men som sagt, man bör lyssna lite extra på kroppen så att man inte sitter för länge elelr för varmt. Vissa säger att det är bättre att basta på en lägre temperatur, men som sagt, det lär gå bra ändå om man tar det lite lugnt.
Men om man skulle åka från kalla Sverige i november då, runt noll-gradigt, till Karibien och 20-30 grader? Nån gång kliver man ju ut ur planet...
Nej, jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara dåligt för bebis utan från vad jag har läst och hört är det mer en fråga om mammans tillstånd, att man lättare kan få vätskebrist, värmeslag osv. Så basta på, men ta det lugnt, och kanske gå ut och ta en paus lite oftare.