Inlägg från: Mickan84 |Visa alla inlägg
  • Mickan84

Kan man basta när man är gravid?

Hej!
    Jag tycker det är konstigt att man kan få olika svar beroende på vem man frågar. Frågade en bm i veckan som inte är min ordinarie och hon sa att det var ok en liten stund. Frågade igår min vanliga bm och hon rekomenderade det inte över huvud taget. Så läser man här att en läkare säger att det är ok?

Ska på relax med bastu i helgen då jag gifter mig på lördag och skulle gärna vilja basta, måste väl vara ok en liten stund eller vad tror ni.? man känner väl själv när det är nog?
    Kram.

Förlåt att jag tog över lite TS!

• Mickan84

Enligt min bm blir det för varmt för barnet. Jag frågade dessutom båda två ang. jacuzzi/bubbelpool som båda avråde ifrån och det kan man ju förstå men bastu??? Jag tänker nog basta ändå. man gifter sig bara en gång och jag lyssnar ju på kroppen. barnet kan väl inte ta skada ändå, kan ju istort sätt föda när som så det kan ju inte påverka så mycket.

• Mickan84

Okaa san skrev 2008-11-27 13:28:51 följande:

varmt för barnet? hur gör dom kvinnorna i dom varmare länderna då? >.<
    Ja det funderar jag oxå på!!!
    Tycker att man nog lägger ner lite för mcket energi på vad man får göra och inte få göra som gravid. Det är ju samma sak med vad man får äta och inte,,,,en hel djungel därute med olika budskap överallt.
Svar på tråden Kan man basta när man är gravid?