• Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????
  • Mayjel

Duschade och hängde upp mitt nya fina duschdraperi i tjock kvalitetsplast.

Öppnade min nya stora frysbag som jag beställde online på Cervera i samma veva. Man får ju passa på när julrealisation dröjer sig kvar till januari ut numera. 

Ska pussla lite nu. Hittade ett fint 1000-bitarspussel på en leksaksaffär häromdan. Med Disneymotiv på Aladdins palats. Lite barnsligt kanske men samtidigt rikt på olika färger och nyanser och det gillar jag. Blir lite mer av en utmaning då med själva pusslandet.

• Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-24 21:23:39 följande:

Duschade och hängde upp mitt nya fina duschdraperi i tjock kvalitetsplast.

Öppnade min nya stora frysbag som jag beställde online på Cervera i samma veva. Man får ju passa på när julrealisation dröjer sig kvar till januari ut numera. 

Ska pussla lite nu. Hittade ett fint 1000-bitarspussel på en leksaksaffär häromdan. Med Disneymotiv på Aladdins palats. Lite barnsligt kanske men samtidigt rikt på olika färger och nyanser och det gillar jag. Blir lite mer av en utmaning då med själva pusslandet.

Det är kul med pusselGlad
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-24 21:53:02 följande:
    Det är kul med pusselGlad
    Eller hur! Så roligt att pussla samtidigt som ens laptop eller TV visar nåt trevligt program som man kan lyssna på i bakgrunden.

När detta pussel är färdigt så sväljer jag min stolthet och köper ett nytt på samma leksaksaffär, denna gång med motiv på Askungens fina balslott Solig  Även om det nu är lite barnsligt. 
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-24 21:56:58 följande:
    Eller hur! Så roligt att pussla samtidigt som ens laptop eller TV visar nåt trevligt program som man kan lyssna på i bakgrunden.

När detta pussel är färdigt så sväljer jag min stolthet och köper ett nytt på samma leksaksaffär, denna gång med motiv på Askungens fina balslott Solig  Även om det nu är lite barnsligt. 
    Ett tag sen jag pusslade men tycker att det är kul och avkopplandet. Det är ju också hälsosamt på flera sättGlad

Tycker inte alls att det är barnsliga motivGlad

Det är otroligt avkopplande, ibland så har jag lyssnat på en ljudbok samtidigt
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-24 22:14:45 följande:
    Ett tag sen jag pusslade men tycker att det är kul och avkopplandet. Det är ju också hälsosamt på flera sättGlad

Tycker inte alls att det är barnsliga motivGlad

Det är otroligt avkopplande, ibland så har jag lyssnat på en ljudbok samtidigt
    Ljudbok var också ett bra förslag Glad Ja, att pussla känns nyttigt för ögonen på nåt sätt. Som att man tränar lite på sitt färgseende och att urskilja detaljer. 
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-01-24 22:19:23 följande:
    Ljudbok var också ett bra förslag Glad Ja, att pussla känns nyttigt för ögonen på nåt sätt. Som att man tränar lite på sitt färgseende och att urskilja detaljer. 
    Det också bra kognitivt,  bra för problemlösning m.m.Glad

Nu blev jag sugen att pusslaSkrattande
  • Mayjel
    Nandez skrev 2025-01-24 22:24:20 följande:
    Det också bra kognitivt,  bra för problemlösning m.m.Glad

Nu blev jag sugen att pusslaSkrattande
    Absolut! Man får ha en nypa tålamod bara då det hela tar sin lilla tid innan pusslet är färdiglagt. 

Innan jag satte mig här så knaprade jag på lite pecannötter och några nävar franska chips med grönmögelostsmak. De var ganska goda faktiskt.

Kollade vilka artister som uppträder i andra omgången av melodifestivalen i år. Ska nämligen göra min syster och och mina syskonbarn sällskap till Scandinavium i februari. Blev glad åt att se att Klara Hammarström är en av de tävlande. Håller tummarna för att hon har en bra låt denna gång. Gillar hennes sångröst. 
Svar på tråden Lektråd- Vad gjorde Du ????