Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Sexiga NattChatten för oss som inte sover

*skriver blogg.. eftersom ingen annan gör det*

*väntar ff*

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74

Woohoo!! Friheten är ett faktum!! Grattis!!

Hur gick helgen för din del? Du har ju glömt berätta!!

Hehe.. skrämde din syrra lite i helgen.

Heleniz skrev 2009-02-02 10:00:08 följande:
    jaha då var man igång med flyttningen.  Pricken över i:et så har man blivit skiiit förskyld oxå, så roligt så....
  • Mandi74

*funderar på hur jag vill att mina inplantat ska se ut*

Vet ju vem som ska göra dom i alla fall..

• Mandi74
    SimplyTheBest skrev 2009-02-02 17:01:29 följande:
    Känns som om jag bara stötter på problem hela tiden just nu... Var ska jag hitta orken? Letar frebrilt efter den...den jäveln som snott den kommer få med mig att göra...
    Hupps.. är det därför jag är så pigg idag. Sorry.. vill du ha tillbaka den?

För eller senare vänder det.. efter att man har slått i botten så kan det bara gå uppåt. Det är fan så jobbigt och ibland halkar man neråt igen, men 2 steg fram och 1 bak är bättre än att stanna kvar där nere på bottnen.

Tänk på din låt!!!
  • Mandi74
    love 69 skrev 2009-02-02 17:04:33 följande:
    SimplyTheBest skrev 2009-02-02 17:01:29 följande: jag har inte snott den, jag lovar! det finns nog en energitjuv nånstans som suger ut all must ur oss.just nu är jag bara glad att jag lyckades bearbeta så mycket mentalt innan jag gick å la mig igår. jag mår bra psykiskt, men kroppen e urballad. den känslan kan jag leva med.

Vad hade du som du behövde bearbeta? Kan jag hjälpa dig på nått sätt så finns jag på msn..

• Mandi74
    SimplyTheBest skrev 2009-02-02 17:27:43 följande:
    Mandi74 skrev 2009-02-02 17:15:33 följande: ÄR DET DU???? Inte snällt ju...Förstår att du är äckligt pigg då Grejen är den att jag har inte nått botten än, det är en lång väg dit...min plan är att vända det innan den närmar sig. Kör cirklar & omvägar runt avgrunden...Ska försöka tänka på låten, det är ju en smart tanke bakom den så

Ahh.. då får vi väl rita en karta åt dig på en massa genvägar som finns. Botten är ingen hit alls.

Ja.. det är din tid nu!! Tänk på det alltid.. om inte annat kan du ju kolla länken från goggle som jag har skickat innan. Om kvinnan..

• Mandi74
    love 69 skrev 2009-02-02 17:34:24 följande:
    Mandi74 skrev 2009-02-02 17:16:56 följande: Tack, men de e lugnt. Dece hjälpte mig igår kväll. Nu är jag tillbax i min egen kropp igen.
    Jo jag vet.. tänkte om det var något jag kunde vara till hjälp med oxå.

Är ff lite förvirrad för jag fattar inte vad som hände, vill du förklar på msn så får du gänra göra det.
  • Mandi74
    SimplyTheBest skrev 2009-02-02 17:47:22 följande:
    Mandi74 skrev 2009-02-02 17:32:19 följande: Om du någonsin har träffat en riktigt envis & viljestark person så kan du x 100 gånger så har du en del av min personlighet. Jag faller & faller men tillåter mig inte att falla hela vägen ner. Tvivlen finns, ofantligt mycket tvivel om både det ena & det andra. Tvivel mot mig själv & mot andra. Jobbar med det här dagligen...JAG är den starke för andra, finns där för alla & envar. Den dagen jag inte orkar ställa upp för andra, den dagen är det största sveket mot mig själv. Tänker ofta på meningen med låten, är oerhört glad för att jag har fått möjligheten att ha den här personen i mitt liv. En sak jag värdesätter mycket i mitt liv är mina vänner....deras betydelse & närvaro är obetalbar. Kryptiskt & invecklar? Nä, egentligen inte...

inte ett dugg kryptiskt och invecklat.. utan det är mer begreipligt för mig än du kanske kan tro.

Jag vet hur det är att vara stark och envis som fan.. att vägra ge upp och att vägra se ett nederlag i anisktet. Men jag har lärt mig att jag måste inte alltid vara stark, jag måste inte alltid vara den som tar alla smällar, jag måste inte vara den som ställer upp jämnt och kör slut på mig själ.. jag måste bara en sak, att ta hand om mig själv.

För hjälper jag inte mig själv ibland så kan jag inte heller hjälpa andra.

Slänger in min fina jämförelse med att man sitter i ett flyplan som håller på att störta och syrgasmaskerna faller ner. Det man måste göra först är att ta på sin egen maske, för att kunna hjälpa dom andra sen.. skiter du i din egna mask kanske du bara kan rädda en av dina vänner men du förlorar resten och dig själv.

Hehe.. invecklad jag oxå.. i now.

• Mandi74
    SimplyTheBest skrev 2009-02-02 18:13:09 följande:
    Mandi74 skrev 2009-02-02 17:58:27 följande: Läser, reflekterar & anser att du har rätt. Jag VET innerst inne att det är så...men det ligger djupare än så hos mig, det handlar om andra saker oxå. Vill inte gå in för djupt på det här, den här tråden kan vem som helst "glo" in i . Bestämde mig när jag reggade mig här att försöka vara så anonym utåt som möjligt, att hitta ett ställe där jag i sinom tid kan försöka sätta ord på mina tankar & funderingar. Att eventuellt kunna sätta text på det innersta för att sedan kunna analysera det utifrån. Är konstig jag vet... Att jag sedan lider av skrivkramp när det gäller att få fram det jag menar är en annan sak...Hyllar dem som har kommit till den insikten du har...undermedvetet finns den hos mig med. Men jag går emot & tycker att jag borde finnas där för alla...Tar hellre skiten själv än att andra ska behöva gå igenom det...Ah, får inte fram det jag menar!!! Nu kommer frustrationen med...

För att jag skulle få den insikten så krachade jag så hårt i botten som jag bara kunde. Jag tog slut, totalt. Det är 5 år sen och jag håller ff på att försöka ta mig upp.. jag åker ner ibland och jag ska säga att jag är jävligt förnuftig när jag talar om för andra hur de ska göra, men inte fan är jag lika duktig när det gäller mig själv..

Men jag jobbar på det och jag har en massa stöd runt omkring mig, så jag vet att en dag ska jag ta mig hela vägen upp igen och aldrig någonsin falla ner i botten igen.

Men jag har insett att det måste få ta tid, jag har gett upp kampen mot mig själv och jobbar med/för mig själv istället. Det känns som om det jag skriver bara är en massa blaha, blaha.. men jag hoppas du fattar vad jag menar.

• Mandi74
    SimplyTheBest skrev 2009-02-02 18:38:12 följande:
    Mandi74 skrev 2009-02-02 18:27:10 följande: För ca 10 år sedan fick jag en form av "krasch", idag märker jag att jag allt som oftast "minimerar" värdet av den. Äsch, det där var inte så allvarligt egentligen...och det är så långt i från sanningen jag egentligen kan komma. Klart som fan att det inte var bra, det var illa på alla tänkbara sätt...både kroppsligt men framförallt mentalt. Det som brukar få mig till insikt när jag förösker minimera det hela är hur pass ung jag egentligen var. Känner mig gammal idag fast jag vet att jag för omgivningen inte alls är gammal...själen min är gammal, den bär på djupa sår. Sår som jag inte vet om jag kommer kunna läka, hoppas stt jag en dag kan se dem som ärr, som en påminnelse om det som varit. Har svårt för att låta andra hjälpa mig, stretar hela tiden emot. Har till och med svårt för att ta de utsträcka händer som finns tillgängliga. Försöker intala mig själv att det vore för mitt egna bästa men det finns en spärr...en spärr som gör att jag skyddar mig själv från det som kan göra ont. Jag fattade hur du menade men är uppriktigt förvånad om någon överhuvudtaget kan se någon form av logik i det jag skriver...

Haha.. men jag ser vad du skriver, precis som du fattar vad jag skriver. Kanske för att vi är lika "konstiga" bägge två.

Jag har oxå en massa bagage och ett rent helvete bakom mig, något som jag tror kommer påverka resten av mitt liv och det kommer alltid att finnas där. Nu försöker jag bara omvandla det till något bra och se det som att det som har hänt har format mig till den jag är idag och hur det än är så är jag nöjd med den jag är.

ag har mina åskiter, jag har mina ståndpunkter och ingen kan rubba dom, för jag är så säker på mig själv, efter att ha vänt ut och in på mig själv så som jag gjort de här åren så har man fått en ganska bra själv instinkt. Jag vet vem jag är..

Visst fan går det upp och ner, herregud senaste 6 månaderna har varit ett rent helvete, men jag känner att det är på väg att vända igen. Det jag måste lära mig nu är att lita på andra, jag har aldrig kunnat göra det fullt ut innan.. jag har fått klara mig själv. Så det är väl den svårast biten för mig.. att kunna känna tillit.

Men jag hoppas att det kommer det oxå.. 2 steg fram och 1 bak så ska jag nog hamna där tillslut.

Svar på tråden Sexiga NattChatten för oss som inte sover