• Anonym7703

Sertrallin

AURIaN79 skrev 2008-11-25 23:44:28 följande:

Alltså jo det kan väl vara substanser som liknar varandra, men det är ändå konstigt att du bara ska hoppa rakt över. Ifrågasätt det tycker jag - Vet inte vars du går, men man kan ju alltid ringa till Mobila Teamet på NUS och prata med dom. Jag blev ordinerad att böeja med 25 mg Sertralin första veckan för att sedan höja till 50. En period provade jag att byta ur Sertralin till Cipralex - även det ett SSRI-preparat som ska fungera likadant, men fick trappa ner sertralin samtidigt som jag trappade upp cipralex - tog ungefär 3 veckor. Om det är en allmänläkare och inte en psykläkare som rekommenderat detta så tycker jag verkligen att du borde fråga någon annan - annars är risken att du får obehagliga biverkningar, och även om det inte är farligt så är det ju onödigt om man nu kan slippa det. Lycka till.

Jag har bytt mina ssri rätt av från ena dagen till den andra, & gjort så 2 ggr, inga konstigheter. Beror helt på vilka läkemedel & dess halveringsti. Byta mellan ssri brukar funka bättre än att trappa in & ut
Svar på tråden Sertrallin