-
Triiiiiiist!lia76 skrev 2009-02-09 17:00:29 följande:har inte råd
-
juni: Tack!
Krya på sig-kramar från en annan som är fullständigt igenkorkad... Förkylningen utvecklades enormt i helgen tyvärr, jag som trodde den var på väg att försvinna - istället muterar den jä&"¤n och gör att jag fick jätteont i halsen, blev supertäppt (och kan typiskt nog inte ta nässpray eftersom slemhinnorna i näsan redan är jättekänsliga pga grav.) samt att det känns som att jag är på god väg snyta ut en illgrön alien genom näsan, bit för bit.
Och Oyra: Grattis till F i efterskott.
Jag är ledsen över att jag f.n. läser sååååå slarvigt emellanåt att jag tyvärr missar en hel del jag verkligen BORDE kommentera. Hela hjärnan är tyvärr så där käckt inlindad i ludd, dubbelt upp! -
sirre: Ja, risken att vi inte nyttjar biljetterna känns ganska stor. Men, men...
Olimpia: GRATTIS! Heja, heja!
juni: Ja, det kanske kan vara ngt? Om jag övar ända till juli så bör det gå utan större problem. -
Olimpia: Hoppas du kan få jobba hemifrån ngn dag i veckan iaf. Förstår att det vore skönt att slippa restiden.
Jag är i vecka 19 enl. grav.uträknaren på min sida här på FL. Men minns att BM fick mig till ngt annat än vad FL sa vid inskrivningen... Däremot fick vi samma bf, konstigt nog?! Känns som att det ändå är datumet som ges idag som kommer gälla. Är tack och lov inte riktigt lika nervös idag som den senaste veckan.
Hm... fast rätt nervös är jag visst iaf.
Får man be om lite tummar som hålls idag vid halv tolv-tiden? Uppskattas varmt.
Pyttis: Ja usch, det är verkligen otrevliga morgnar f.n. Men, vi kan ju nu konstatera att det finns UFOn och utomjordingar!
Nej, nu får jag trampa iväg till jobbet! -
Tack tjejer för de hållna tummarna! Vill inte vara otacksam men måste påpeka att ni nog höll dem lite väl mycket...
Är helt i chock.
Ja, ni fattar rätt.
Tvillingar.
* Alla känslor på en och samma gång * -
Hej.
Det har varit ganksa chockartat här. Ffa de första dygnen.
Men nu börjar vi se förbi de praktiska hindren (bl.a. syskonvagnsfrågan... ) och kan känna stor glädje och lycka också! Fantastiskt att vi har lyckan att få tvillingar - vad var oddsen på det? (Uppenbarligen högre än vi trodde! )
Så, tack alla ni för era gulliga gratulationer.
Jag har fortf. svårt att formulera mig men läser här och försöker förmedla mentala kommentarer/uppmuntringar till er. Men inser att de inte alltid är lika glasklara att uppfatta som det man skriver...
Ska skriva mer en annan dag, har plötsligt alla möjliga tankar och frågor i mitt lilla huvud. Och så har jag upptäckt helt nya forumsektioner här på FL! Det finns tvillingforum både för gravida och föräldrar. Har inte kommit mig för att skriva i dem än bara...
Många kramar till er, alla mina vänner! -
Piggley Wink skrev 2009-02-17 21:47:12 följande:Sara: Du vet väl att UJ har trilling/syskonbagnar för tre barn?
Jodå, jag har ganska bra koll på utbudet. Problemet är att alla syskonvagnar är så grymt tunga och vi bor på tredje våningen med vare sig hiss eller barnvagnsrum...
UJ måste man ha liggkorgar i, vilket också är tungt + att de är dyra. Sorry, låter jätteneggo och det ÄR jag faktiskt inte. Men detta med syskonvagn har absolut blivit en hang up senaste veckan. Hade ju fastnat för alternativen P&T eller ståbräda med sittpall - inget av dem fungerar med bebistvillingar.
Så, behöver fokusera om - vilket jag insett att jag inte alltid har så lätt för...
Nåväl, det är världsliga ting och eg. är jag mer orolig för att de (och jag!) inte ska må bra tillräckligt länge till. -
oyra: Precis som juni tänker jag först o främst på att ta upp det med förskollärarna...
-
juni: Nej, det är det nog inte... Tror faktiskt inte att trillingvagn är aktuellt. De gånger J vill åka kommer jag (tänker jag mig nu, iaf... ) bära en av tvillingarna i en Babybjörn eller sjal. När hon är lite större är det väl ståbräda.
Just för att snabbt o enkelt kunna byta mellan liggdel/sittdel från dag till dag vill jag helst ha en vagn där man lägger en mjuklift i sittdelen snarare än har en fast liggdel. Om du förstår? -
juni: Ja fy för att behöva tentaplugga med sjukt barn mitt i allt... Hade jag knappast klarat tror jag.
Vi hann tyvärr inte till denna veckas sportlov innan J blev sjuk. Vi trodde att hon skulle klara två veckor på dagis efter fjällresan men nej. På em efter tvilling-UL när sambon hämtade henne så hade hon kräkts... Sambon vabbade onsdagen och jag på torsdagen. På fredagen var hon där igen, men när jag hämtade henne på em var hon helt igenkladdig i ögonen. Efter att ha varit svårdiagnosticerad hela helgen så tror vi det är en förkylning snarare än ögoninflammation...
- Förresten, vem var/är det som hade så envis ögoninflammation? Var det Pyttis? Har det blivit ok?