30+ med första barnet 1-3 år
I'm back!
Inleder med att vara fullkomligt ego i ett första inlägg innan jag läser igenom de 30 sidorna som skrivits sedan jag checkade ut förra fredagen...
Tackar för alla tillönskningar om en trevlig vistelse i fjällen, det har vi nämligen haft! Trots att jag och J varit lite förkylda. Hon blev sämre på em när vi skulle åka, så vi var en sväng på VC innan avfärd då den jag pratade med på Sjukvårdsupplysningen förespråkade det när jag ringde dem, lite lagom uppskärrad när J hostade så kraftigt att hon närmast fick panikkänslor då hon hade svårt att få luft... Stackaren. Men med Bisolvon och Alvedon har sjukan hållits i schack. Och det är SÅ praktiskt att hon redan i somras lärde sig att fräsa med näsan så att hon är lätt att snyta ut allt snor på!
Det var SÅ härligt att vara i riktigt vinterväder! Massor av snö till skillnad från den skånska vintern som på sin höjd bjuder på ett par minusgrader men främst regn, blåst och murrrigt, grått elände.
J har älskat vatten i form av snö nästan lika mkt som när det är uppvärmt i poolen på vadhuset eller Kanarieholmarna. Underbart att ha en sådan glad och nöjd unge i nästan alla lägen. Hon lärde sig snabbt att säga pulka och tyckte oftast att det var roligt att åka. Ibland var det dock roligare att dra den efter sig. Och som hon kiknade av skratt när vi kastade snö på henne (bara den inte kom i ansiktet...) och att få krypa i snötunneln som en av de andra familjerna gjorde.
Själv är jag ju novis på skidåkning men var uppe i backarna fyra dagar. Höll mig till gröna och blå nedfarter och det var tyvärr ett stort mentalt hinder att vara gravid upptäckte jag. Var så rädd för att ramla att jag inte kunde slappna av ordentligt. Svårt att göra ngt åt. Nästa gång vi är i fjällen ska jag iaf INTE vara gravid. Och helst ska det med fler som är intresserade av att åka utför i sällskapet, alternativt får vi ta med Js (coh syskonets) mormor som barnvakt så att vi kan åka mer tillsammans. Jag är nämligen livrädd för att åka liften själv så jag vågade inte ge mig ut på egen hand utan åkte bara de halva dagar ngn av de andra föräldrarna kunde passa J.