Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ med första barnet 1-3 år

Pyttis: Bra att ni säger till på förskolan. Jag tycker att det är dåligt av personalen att småklaga om ni uttryckligen har bett dem att ringa er ( egentligen tycker jag att det är dåligt av dem att småklaga och inte ringa oavsett om ni sagt något eller inte).

Drutten: Jobbigt att läggningarna inte verkar funka för er fortfarande, och illa av BVC att inte ta er på allvar.
    Mamma till världens finaste Gabriel, och Knytet i magen BF 14/4-09
  • Milla C

Här är en till som hostar så att det skräller. Började lite igår, men nu i kväll är det totalt som förgjort. Kan inte ens prata utan att få en hostatack. Tänk om den här förkylningen kunde gå över någon gång!

• Milla C
    Grattis Milton på tvåårsdagen! Stora killen !

Wilma: Ja, man undrar ju lite vad BVC tror gör ondast... Jag skulle gissa på röret i kombination med att tvingas ligga på sjukhus jag...

Åh, ser att Vi 4 inte varit inloggad sedan femtiden idag, och Aggis inte sedan femtiden igår !
  • Milla C
    Grattis Vi 4!! Verkar verkligen ha varit en drömförlossning. Så skönt .
  • Milla C
    Siggan och Minimalla: Åh, är det flera som ska plussa nu inom ett par veckor . Ville själv ha plusset ungefär NU när vi började, men det var helt klart värt väntan också...
  • Milla C

Sitter här ensam med en sovande lillkille uppe i sin säng, och håller på att hosta lungorna ur mig trots att jag faktiskt fått Cosilana Etyfin och tagit 10 ml för en timme sedan.
    Jag fick inte ens komma till en läkare när jag ringde VC idag - eftersom jag inte har eller har haft feber. När jag ringde till jobbet sa min kollega "Jaha, så du får inte komma dit trots att du håller på att hosta upp bebisen ur magen?" Riktigt så illa är det väl inte, men jag viker mig dubbel vid varje hostatack, och jag har en rejäl träningsvärk i magen. Får jag inte sova i natt heller trots Cosilana (som brukar knocka mig totalt) så kommer jag nog vara lite mer påstridig imorgon.

• Milla C

Jaha, här i Arboga får man inte komma till läkare hur dåligt man än mår om man inte har feber uppenbarligen. Jag ringde igen efter ytterligare en jättejobbig natt. Cocillanan hjälpte inte alls vad jag märkte, och nästäppan har gjort att bihålorna börjat värka. Men trots att jag berättade det och att nässprayen inte hjälper och luftrören känns trånga så sa de bara "Ja, det är inte så mycket vi kan göra. Vi misstänker virus." Någon som vet om man inte kan ta luftrörsvidgande när man är gravid (Har haft förkylningsastma förut)?

Pyttis: Mmm, får nog skicka maken att köpa svartvinbärssaft. Molipect är tyvärr en av de mediciner som inte funkar alls på mig, men Bisolvon kanske funkar? Får skicka maken till Apoteket också .

• Milla C
    Grattis här också Aggis!

JJ: Nope, de vill inte skriva ut någon nässpray till mig. "Jaa, man blir ju svullen i näsan när man är gravid." Och när jag sa att jag inte sovit ordentligt på tre dygn svarade han "Men det är ju en bra träning tills när bebisen kommer och du inte får sova".

Annars har jag precis återkommit till de levandes värld efter att ha sovit i drygt en timme och funderat å att gå upp eller inte i en halvtimme.(Kräsmagade, sluta läsa nu) Jag kräktes vid halv tolv, och misstänker att det beror på Cosillanan. Har inte ringt VC - eftersom jag var så trött att jag gick och la mig istället. Funderar på om det är någon idé att ringa dem öht, eller om jag ska strunta i det.
  • Milla C
    Mandra: Jo, jag svarade lite surt att "Tack, jag har en tvååring, så jag vet". Ska ringa dit på måndag igen och kräva att de antingen sjukskriver mig via telefon eller låter mig träffa en läkare om det här fortsätter.

Föresten så hostar jag inte lika "hårt" längre. Jag köpte Bisolvon brustabletter och drack en för 1 1/2 timme sedan. Lika mycket hostatacker, men lite mildare tack och lov.
  • Milla C

Hej Kentfan! Det var ett tag sedan man "såg" dig. Så jobbigt med att fortfarande inte få sova, men hoppas att utredningen kan ge något så småningom i alla fall.
    Hmm, ser att vi plussade ungefär samtidigt du och jag, men du verkar ligga ett par veckor före mig ändå. Du finns inte med på "30+ som väntar andra barnet" www.familjeliv.se/Forum-11-238/m36556524.html, är det medvetet, eller har du bara missat det?

Lyckan över mildare hostatacker kom av sig i natt . Jag hostar värre än någonsin, och nässprayen fungerar inte heller. Gabriel vaknade dessutom halv sex, och det var min tur att ta morgonen. Gissa om det är lätt att ta det lugnt och inte prata så mycket när man har världens goaste och aktivaste 2-åring omkring sig? (Gud, vad jag klagar, men det ÄR faktiskt synd om mig).

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år